Jump to content

Verdi Sako Vixen L461?


Vizla

Recommended Posts

Min nabo har blitt tilbydd å kjøpe en Sako Vixen L461, kal 222. Rifla ser meget bra ut og tror heller ikke mange skuddene er avfyrt med denne. Stokken er det jeg vil btegne som strøken. Siden den stammer fra et dødsbo er det ikke mulig å fastslå antall skudd. Selv vil jeg gjette en verdi på 4500-5000,-

 

:arrow: Høres dette riktig ut?

Link to comment
Share on other sites

I Sverige går de vel for 3-4 lakser, men prisen du sier høres grei ut for meg. Har samme børsa selv, og spør du meg så er dette noe av det beste Sako noen ganger har laget, og jeg hadde kjøpt 100 L461 brukt til nevnte pris før jeg hadde valgt en 85 eller Tikka og liknende. Nydelig våpen, og dersom den er skutt mye med, så kjøp nytt løp til den. Flott våpen!

Link to comment
Share on other sites

skutt mye jaktfelt med. Sjekk da for rust.

Sykt bra børser. Har en slik selv....

 

Garantert aldri vært på en bane og kjemisk fri for rust. Meddeler ham en verdi på min. 4500,- for dette strøkne våpenet. Takk for bidragene:D

Link to comment
Share on other sites

Når det først går opp for folk hvor fin kvalitet det er på Sako Vixen i forhold til nye T3 og Sako 85 kommer bruktprisene til å stige dramatisk. En "ny" Vixen fra 60/70-tallet burde koste minst 10000.-. Selv det er billig i forhold til dagens støpejern og tupperware.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Gidder ikke lage en egen tråd da spørsmålet mitt er det samme.

 

Verdi på en Sako Vixen. Dette er en .222 som er omkammret til .223 en gang i tiden. Har Vixen 1-14 stigning eller 1-12? Denne er også gjenget til demper i en ukurant stigning og ser ok ut ikke støken.

 

Verdi på dette? Vuderer å kjøpe men er usikker på hva jeg skal by.

Link to comment
Share on other sites

Den har normalt 1:14 stigning. Ukurrante gjenger er ikke noe problem, med mindre du har en demper liggende som du vil bruke. A-tech og hardcore dempere leveres i de fleste gjengetypene. I og med de koster 3-4 000,- i sverige ville jeg jo argumentert med det, og by 4500-5000,-

På den andre siden hadde jeg aldri solgt en slik rifle i god stand for dette...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...