Jump to content

hvitløk en forbandelse for viltkjøttet


T3 hunter

Recommended Posts

Mneeiii....jeg er temmelig sikker på at det var slik. Det var i samme tråden du betrodde oss at du egentlig mente realfag var unyttig, at NTNU aldri burde fått tittelen "Universitet" og at det var vanskelig å finne dameundertøy i din størrelse. Er det ingen andre som husker dette?

Det husker jeg som om det var i går. I samme tråd dissa han voldbakkenkniver.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tenkte jeg skule erte på meg hvitløk elskerne!!

men min erlige å oppriktige mening er at hvitløken tar bort den gode spessielle smaken som viltkjøtt har!! har flere ganger blitt innvitert på vilt av div sorter, og gledet meg så, spessielt helstekt rådyrlår som er sååå fantastisk godt. Men hvor skuffet blir jeg ikke når jeg åpner døra og hvitløksdunsten slår mot meg :( vet jo allerede da at måltidet er ødelakt, ikke det at jeg ikke spiser det, men det kunne liksågodt da ha vert storfe eller svinekjøtt, den gode smaken av NORSK natur blir borte i hvitløkssmaken!!!

så min oppfordring er: la viltet slippe dene hvite illeluktende kula!!!

skal du steke norskt vilt,bruk sopp,myeeeee sopp.

Link to comment
Share on other sites

Mneeiii....jeg er temmelig sikker på at det var slik. Det var i samme tråden du betrodde oss at du egentlig mente realfag var unyttig, at NTNU aldri burde fått tittelen "Universitet" og at det var vanskelig å finne dameundertøy i din størrelse. Er det ingen andre som husker dette?

Det husker jeg som om det var i går. I samme tråd dissa han voldbakkenkniver.

Mneeiii....jeg er temmelig sikker på at det var slik. Det var i samme tråden du betrodde oss at du egentlig mente realfag var unyttig, at NTNU aldri burde fått tittelen "Universitet" og at det var vanskelig å finne dameundertøy i din størrelse. Er det ingen andre som husker dette?

Det husker jeg som om det var i går. I samme tråd dissa han voldbakkenkniver.

 

Takk. Det er godt det finnes etterettelige sjeler her inne.

 

Sako: Jeg er fullstendig klar over at de soppene ikke heter sjampinjong. Jeg har tross alt hagen full av dem, men er litt usikker på den riktige betegnelsen. Skal jeg dømme etter virkningen når jeg har dem på pizzaen, gjetter jeg at de heter steinsopp. Hvor kom alle de billene på veggen fra?

 

BTT: Hvitløk til viltkjøtt er fy.

Link to comment
Share on other sites

Skulle innom å si noe om hvitløk og vilt her, men det er kanskje ikke det tråden handler om lenger!? :?

Uansett, min mening er at om du mener at hvitløk ødelegger viltsmaken så har du fått dårlig tilberedt mat!

Enten kan du ikke styre mengden, eller du spiser mat laget av noen som ikke kan det...

Du mestrer rett og slett ikke råvarene. Du kan ikke lage mat! :wink::lol:

(satt litt på spissen, da...)

 

Enkelte her sier ting som "for mye hvitløk ødelegger smaken..."

Ja, når passer det egentlig med "for mye" hvitløk, og til hva?

Eller for mye salt, pepper, ja hva som helst?

Nei, balansering er stikkordet!

Om det gjelder vilt, svin, lam, okse, kylling eller ting som har svømt så trenger man passe mengde smakstilsetninger og krydderier!

"For lite og for mye, det skjemmer begge deler!" sier vi her jeg kommer fra. :wink:

 

Hilsen en som er utdannet kokk og som idag er kjøpmann!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...