Jump to content

Oppbevaring kikkertsikte kombi/drilling under jakt


larsakre

Recommended Posts

Hei.

Lurte på hvordan dere med kombi/drilling bærer/oppbevarer kikkertsiktet når dere er på jakt. (tenker da selvfølgelig når det ikke står på våpenet 8) ) Personlig så ligger mitt nærmest pakket inn i bomull i sekken, dette går noe treigt når det må skje fort og gale. Noen som har erfaring med disse "hardcase" man bærer i beltet, kikkerten ligger liksom og dunker og slår? Anbefalinger for oppbevaring ?

Link to comment
Share on other sites

Du har jo den klassiske måten :wink:

 

Jeg bruker den "klassiske" i en nyprodusert utgave når jeg har en liten ryggsekk med. På korte ettermiddagsturer ligger den i "skulderveska".. :wink: Det som oppbevares er en Hensoldt 1,5-6x36 innpakket i et Butler Creek neoprentrekk.

 

vesker.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg et hendig lite neoprene trekk på J&F standen på messa. Passer fint på Leupold VXII 1-4x20. Klarer akkurat å lure siktet ned i lomma på jakka. Stoffet er passelig glatt så den ikke huker seg i lomma. Enkelt å dra av stoffet uten å bråke. 200 penger.

Link to comment
Share on other sites

Bruker stort sett en Norrøna Kongsvoll på jakt, så der har jeg Zeiss`en i en Buttlercreek neopren beskyttelse i den venstre netting lomma. Bøyer meg litt frem og fisker den opp, vrenger av beskyttelsen og klikker på kikkerten. Er gjort på få sekunder, og ingenting som dingler :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...