Jump to content

Overkill hagle?


Guest v-maxpower

Recommended Posts

I annonsen står det innskyvbar kolbe. Slik jeg tolker dette kan man gjøre kolben mye kortere. Ikke at den er justerbar i høyderetningen. Med foldekolbe mener du vel en kolbe som kan "legges sammen" og dermed oppnår man samme effekt at kolben og våpenet blir mye kortere. Hvis det er et forbud mot foldekolber pga at våpenet blir kortere bør vel en innskyvbar kolbe også være ulovlig?

 

Men jeg mener at stokken på disse salongriflene jeg har sett har en hengsel som kan låses opp og selve kolben kan bøyes fremover ved siden av resten av våpenet. Er det dette som kalles foldekolbe? og i såfall synes jeg det er rart at seriøse våpenforhandlere selger disse hvis foldekolbe er ulovlig :?

Link to comment
Share on other sites

De rundskrivet dere tenker på som forbyr innskybar og foldekolber, mag forlengere osv, gjelder halvautomater ikke pumpe.

 

MEN takket være slike bilder, kan man være sikker på POD kommer til å inkludere pumper i fremtiden.... :roll:

 

Edit. Strengt tatt hadde nok det beste vært om denne tråden ble slettet...

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt for meg bruksområdet, men hver sin smak.

Og oppfordrer på det sterkeste den nye eieren om å troppe opp på så mange leirduebaner som mulig :)

 

Stokken er helt fin den.

Kan justeres i fire trinn i lengderetningen. Enden kommer aldri helt inn til børsa. Du får kort kolbe, lang koble og to trinn i mellom. Altså ikke samme funksjon som diverse helt innfellbare stokker.

Mulig jeg tar feil, men da vil jeg gjerne se forskriften :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...