Jump to content

Holdbarhet, m-67 pipe?


andreasli

Recommended Posts

Er usikker på om det er byttet pipe på m-67'en jeg har nå. Men det tror jeg ikke.

Så til spørsmålet; hvor lenge holder ei m-67 pipe?

Skjønner at det avhenger av hvilke ladninger man bruker, ladningen jeg har skutt mest med er 130 grains golden target med ca. 43 grain n-19 bak.

Har skutt ca. 5000 skudd med den og presisjonen er jeg altså ikke heeelt fornøyd med.

Noen som har m-67 som kan hjelpe meg? :)

 

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Hører dfs skytterne bytter piper ofte ja, skulle tro pipene hold lengre enn 4000-5000 skudd men.

Lurer på om den kanskje kunne sett sine beste dager ja. Skyter endel elgbane der har det ikke noe å si om de samler på en 5cm. men er jo artigere med ei børse som går orntli! :D samt at presisjon er kjekt og ha på jaktfelt.

Får vell prøve å krone den opp igjen i første omgang, så får jeg heller bytte pipe om det ikke bedrer seg

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

hmm.. er usikker på hvor mange skudd den var gått da jeg kjøpte den, men mener å huske rundt 1500,- og jeg da, tror jeg, har peiset igjennom 4-5000,- skudd til. Da har vell kanskje pipa sett sine bedre dager, ja. Får prøve den en sesong til, blir bare elgbane framover så da holder den i massevis, men satser på å bytte til neste felt- sessong :wink:

 

takk for hjelpen karer!

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

hmm.. er usikker på hvor mange skudd den var gått da jeg kjøpte den, men mener å huske rundt 1500,- og jeg da, tror jeg, har peiset igjennom 4-5000,- skudd til.

Det kan vel tenkjast at han du kjøpte børsa av "slo av litt for kjentfolk" når han rekna saman kor mange skot løpet var gått. Uansett er nok det meste gjort etter vel 5000.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en M67, 7,62x51 NATO, og den har jaggu gått mange tusen skudd nå. Men er like god. Det står ikke her omdet er 6,5 eller 7,62 pipe det gjelder, men ei 7,62 pipe vet jeg holder nesten en halv gang til, enn det ei 6,5 pipe gjør.

Behagelig å ha ei rifle som går på 20-25mm med orginal Nato ammo...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...