Jump to content

Vi som IKKE vil ha ulv og bjørn i norge skriver her


bbdg

Recommended Posts

Denne tråden er startet som en motpol til tråden vi som vil ha ulv og bjørn i norge.... skriv her

Moderatorne har stengt ut de som er mot ulv og bjørn i denne tråden, så da må de som er imot også ha en tråd der de får være i FRED uten innblandinger av de som er for.

Regner med at denne tråden blir like hardt moderert som "for-tråden"! Vil ikke ha innlegg fra de som er for ulv og bjørn!

Dette var grunnen til bbdg startet tråden, Moderatorene ville ikke ha for og imot etter noe klønete utsagn ifra en ulve tilhenger.egentlig ganske håpløse begge trådene men tråd starter og moderatorers ønsker bør vel respekteres av begge sider.

slutt fra meg i denne tråden

Leif R

Link to comment
Share on other sites

J

Det er jo ikke slik at bøndene ikke for kompensasjon for tapt budskap.

 

Vi har store problemer med å få utbetalt erstatninger. Det vi ikke klarer å dokumentere får vi ikke erstattet....

 

Jeg er imot bjørn og ulv

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden er startet som en motpol til tråden vi som vil ha ulv og bjørn i norge.... skriv her

Moderatorne har stengt ut de som er mot ulv og bjørn i denne tråden, så da må de som er imot også ha en tråd der de får være i FRED uten innblandinger av de som er for.

Regner med at denne tråden blir like hardt moderert som "for-tråden"! Vil ikke ha innlegg fra de som er for ulv og bjørn!

Dette var grunnen til bbdg startet tråden, Moderatorene ville ikke ha for og imot etter noe klønete utsagn ifra en ulve tilhenger.egentlig ganske håpløse begge trådene men tråd starter og moderatorers ønsker bør vel respekteres av begge sider.

slutt fra meg i denne tråden

Leif R

 

troya har skjønt opplegget. Det er ganske håplaust, men premissane for desse trådane er slik. Alt som luktar pro-ulv og bjørn blir per def off-topic, og blir tatt vekk frå denne tråden. Motsatt i den andre tråden.

Om nokon gidder å starte ny tråd med den samme gamle diskusjonen opp igjen, er det fortsatt lovlig. Men rekne med knallhard moderering.

Mvh VestlandsJeger

Link to comment
Share on other sites

Her har vi virkelig en som får sagt det! Etter manges syn er de t.o.m. større helter enn krigsseilerne også.
Hver epoke sine helter, har da selv sittet på et oldefar fang og hørt historier om harde og lange rovviltjakter på slutten av 1800tallet og begynelsen av 1900tallet. Klart det var helter, de reddet da maten folk måtte ha.
Link to comment
Share on other sites

Denne tråden sklei ut og ble ikke særlig interessant lenger... Antakelig fordi man har snudd bunken med argumenter for n´te gang? Synes alt som har med ulv å gjøre er veldig ferdigdebattert egentlig... Skulle ønske det iallfall...

Link to comment
Share on other sites

okey, og med det forstår jeg hvorfor disse debattene tar helt av.....

Jeg er "mot ulv/bjørn" selv, men det finnes grenser. Utryddig er ikke et et alternativ, da er jeg heller for ulv/bjørn.

 

 

Melk over and out....

 

Hvis du referer til mitt innlegg så må du lese det bedre!

Når jeg skriver utrydd all ulv så snakker jeg om i norge og sverige! Arten i seg selv vil overleve i russland..

 

Hvordan er du imot ulv hvis du ikke vil fjerne den fra norge? Er du imot 200 ulv eller 50 ulv? Å hvem skal ha de ulvene du eventuelt vil ha her? Er det der du bor eller kansje hos noen som bor så langt bort fra deg at du slipper problemet selv?

Uansett hvor vi plaserer en "norsk" ulvestamme så vil det være noen som får den tredd nedover øra, så skal vi være IMOT ulv så må vi stå sammen alle sammen å være IMOT ulv i hele norge, vi kan ikke sitte i f.eks nordnorge å være imot ulv der for så å akseptere at østlandet blir oversvømt av dritten..

 

Vi må kjempe slaget der det er å ikke vente til de står på trappa. Så fort de ulveområdene vi har i dag begynner å få aksept så vil flere av oss få det tredd nedover øra til det er ulv i hele landet å da er jakt med løshund game over for alltid :(

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden sklei ut og ble ikke særlig interessant lenger... Antakelig fordi man har snudd bunken med argumenter for n´te gang? Synes alt som har med ulv å gjøre er veldig ferdigdebattert egentlig... Skulle ønske det iallfall...
Må nok bli sånn, argumentene går nok ikke ut på dato. For de som lever oppe i det hver dag er det nok ikke så lett å gå lei av å kave i mot.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har da selv sittet på et oldefar fang og hørt historier om harde og lange rovviltjakter på slutten av 1800tallet og begynelsen av 1900tallet. Klart det var helter, de reddet da maten folk måtte ha.

 

Den gang var det myndighetene som innkalte til ulvejakt, og det var straffbart å ikke møte opp.

Link to comment
Share on other sites

Her har vi virkelig en som får sagt det! Etter manges syn er de t.o.m. større helter enn krigsseilerne også.

Du er fremme med historieforfalskningen din igjen ser jeg. Du fikk hundre og ørti klare beskjeder om at du og dine er i ett sørgligt mindretall med den fortolkningen av det utsagnet du refererer til. Blir ganske skuffet over denslags bevist misstolkning av utsagn. Jeg sa det da, og jeg sier det nå. Når du kommer med slikt tull (som du burde holde deg for god til), så får du svar i alle poster og tråder jeg ser.

 

 

Tilbake til virklighetens verden. Ulv og Bjørn er flotte dyr, som jeg beundrer og respekterer (ja si gjerne frykter, man har da litt vett i skolten). Jeg skulle så gjerne ha hatt de fritt omkring i vårt landstrakte land, men der finnes ingen områder igjen som passer til å la rovdyr få herje fritt.

 

Bjørnen har vi nå sansynligvis for mye av i forhold til matfatet (i sverige er det i hvertfall klare tendenser til dette), og man burde virklig vurdere bestandens størrelse meget nøye.

 

Ulvens krav til areal er utelukket slik norge nå engang ser ut i dag, den er rett og slett en alt for kostbar gimick for norge å ha på sitt budsjett. Så min vurdering er klar. Vi hadde en ulv på deling med sverige i 1973, jeg ser da for egen del, ingen problemer eller moralske annfektelser med å sette klokka tilbake til 1973 tilstander hva ulven angår.

Begrunnelse?:

Ulven er på ingen måte utryddningstruet som art på verdensbasis, og da spesielt ikke den russiske typen som vi har. Enhver som hveder noe annet må ha røyka noe særdeles sterke saker.

Konvensjonen som det hevdes vi er bundet av, ble ratifisert av de fleste med ulv i landet. Men med unntak for ulven (noe vi også burde ha gjort). Og siden ulven i prinsipp er gjenninnført (hvordan er ikke så nøye, da den var klassifisert som borte fra skandinavia), er der uansett stor tvil om at denne konvensjonen kan brukes på ulv i norge.

Villrein derimot, se det er en helt annen sak.

 

I tillegg har vi i norge ett problem med å ivareta deler av kulturarven vår og det biologiskemangfoldet den bruken av utmark som beite har medført. Ett biologiskmangfold man i følge nevnte konvensjon, har ett akkurat likestort ansvar for å bevare.

Det er altså klart at den klart enkleste løsningen, er å fjerne ulven fra norsk natur, samt en mindre justering i anntallet bjørn.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...