Jump to content

Kan nekte folk mer enn 3 hunder


300kongen

Recommended Posts

Det er Norge i et eggeskall. Snart må man spørre om lov for og pisse.

Dette vedtaket har helt sikkert bunn i at det er en lokalpolitiker som sliter litt med hundestøy i nabolaget. Men det er litt ris til egen bak for hundeeiere også. Vi har et ansvar for å gi et godt inntrykk av hunder og hundehold. At bikkjene våre skal få lov til å stå og gjø uhemmet til en hver tid er unødvendig. Pluss at det vår plikt og plukke opp "avfallet" når vi går tur. Unntatt i skogen.

Link to comment
Share on other sites

[...]Hvor de eventuellt har hjemmelen fra vet jeg ikke...

Skal vedde en tier på at det finnes minst 11 lover og forskrifter som inneholder "...eller annen skjenerende virksomhet." eller "... der almene hensyn krever det." og at kommunen derfor kan regulere det (eller omtrent hva som helst annet).

Link to comment
Share on other sites

Pluss at det vår plikt og plukke opp "avfallet" når vi går tur. Unntatt i skogen.

 

Hva med de som har hester? Ser ikke at de hopper ned for å skuffe unna "dyngen" dyret har lagt igjen. Hvorfor er ikke hestefolket pålagt å ta opp dritten?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg trente hest og kjørte gjennom et boligfelt på landsbygda, så stoppet jeg alltid og sparket gampemøkka ned i grøfta, hvis hesten hadde et "uhell" 8) Det er bare rett og rimelig! Synd fjortissjenter med ridehest til 60k ikke har skjønt det :evil: Hilsen V65 Bjerke vinner :D

Link to comment
Share on other sites

Hvor de eventuellt har hjemmelen fra vet jeg ikke...

 

§ 12 i Hundeloven: "For å ivareta folks og dyrs sikkerhet og ro og orden kan kommunen i forskrift sette vilkår for å holde mer enn et bestemt antall voksne hunder i en husholdning eller på en eiendom".

 

Såvidt jeg så var bestemmelsen i Ski knyttet bl.a. til størrelsen på eiendommer, og da er det nok denne paragrafen de har hjemlet det i.

 

tetrao

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...