Jump to content

Tanfoglio - bilder


larsft

Recommended Posts

Følgende bilder er fra Tanfoglio-fabrikken i Italia. For dere som var med på denne turen, har jeg bevist valgt å ikke legge ut bilder av andre enn meg selv. For dere som var på turen og ønsker resten av bildene. Send PM.

 

Utenfor fabrikken:

2658_64117081369_537281369_2062298_6109667_n.jpg

 

Big boss

2658_64117091369_537281369_2062300_883672_n.jpg

 

2658_64117096369_537281369_2062301_6750818_n.jpg

 

2658_64117121369_537281369_2062305_4728187_n.jpg

 

2658_64117131369_537281369_2062307_730387_n.jpg

 

2658_64117141369_537281369_2062309_8071218_n.jpg

 

Kommer fler bilder her

Link to comment
Share on other sites

Det er vært et kjent problem i mange år nå att Tanfoglio har ofte levert et halv fabrikat! Noen pistoler har fungert meget bra og andre har det bare vært tull med, faktisk har det vært mye problemer, selv med dem dyreste også! Ikke bare mekaninken har vært dårlig (mating) men det har også vært noen dårlige pipetilpasninger også!

 

Det er meget synd da pistolene er bygd riktig på mange måter! Har lyst på en stock II selv men har litt betenkligheter etter og har snakket med en som har kjøpt en slik og den også krangler med ammoen!

Skulle ikke vært nøvendig med en pistol til 14/15 000,+kr.

CZ til under halve prisen som disse våpene bygger fungerer ut av esken!

 

Hadde som sagt håpet Tanfoglio hadde skjerpet seg i år, men nei!

Litt dum og måtte ta med en ny pistol til mye penger til børsemaker for og få den til og fungere! Til og med en Jennings fungerer ut av esken! :wink:

 

Så hadde jeg vært på fabrikk besøk,ville det blitt en klask i bakhue og "Skjerp deg"! :D

Link to comment
Share on other sites

Det er vært et kjent problem i mange år nå att Tanfoglio har ofte levert et halv fabrikat!

 

Kan ikke se at ditt svar er noe annet enn skitkasting og løse rykter, 3. manns info og vandrehistorier.

 

DU kommer ikke med en enestekonkrete opplysning som kan underbygge din påstand :wink:

Denne diskusjonen har vært oppe flere ganger, på Kammeret og Sluttstykket.

 

Stemmer det du sier, må det være mye dumme folk rundt i Norge som fremdeles kjøper mange Tanfoglioer :roll:

 

Nå er det slik at jeg og min vennekrets har stor erfaring med Tanfoglio pistoler gjennom de siste 25 år.

FØRST OG FREMST I 9mm

Uttaler meg nå, bare om våpen i dette kalibret.

 

Vi har og bruker uten problemer: (ser bort fra dårlig produsert hjemmeladet ammo)

Gold Match, nye og gamle modell er det 8 stk som har

Limited HC og Limited Custom HC, 22 stk som har

Limited og gamle Ultra Match er det 17 stk som har

 

Vi har på flere stevner hatt samtaler og duskusjoner om påstandene (bla iSkytternytt) og ryktene som florerer om at Tanfoglio har dårlig fungerende pistoler for tiden.

I løpet av 2008 importere vi 9 stk nye fra Danmark, ingen av disse har det vært noe som problemer med helst.

 

VI KAN IKKE SE DET ER HOLD I PÅSTANDENE :D

 

 

Angående problemer, av alle slag, i helt nye Pistoler er vel som det alltid har vært med masseproduserte ting.

Ikke alt er 100% (selv ikke CZ, som har mange mandagsutgaver)

I Norges lille våpen verden, er det noen merker som har utmerket seg opp gjennom årene. Først og fremst i kal 22.

Noen av disse er ikke oppe og går enda. selv etter 5 - 15 år på markedet

Link to comment
Share on other sites

Har fremdeles ikke vært på et felt stevne siste 5 åra uten det har vært noen som har har eller har hatt Tanfoglio av en eller annen variant uten det har vært diskusjon om kvaliteten!!

Svært mange har og har og har hat problemer med Tanfoglo!

Har vært skrevet noe om det på kammeret også!

Var en i klubben som kjøpte en 6" i fjor våres fra Winge, den ble levert fort tilbake, elendig pipetilpassning! Han bruker i dag S&W. P. 6" isteden og er storfornøyd!

Sitter mange her på Kammeret også med dårlige erfaringer med merket! Dette er uansett et megeet kjent problem her på Østlandet! Hvorfor det ikke er kjent der du kommer fra får du spørre andre om!

 

Gidder ikke og gnåle mer om dette evnet, Tangfoglio har vise funksjons problemer på enkelte leverte pistoler uansett model!

 

Spørsmål Trigghappy??

Hvor mange har du diskutert dette med det siste året!! Dette er ikke den første tråden du kommer inn og forsvarer dette merket kun med bakgrund fordi du har hjulpet noen med litt import av noen Tanfoglio pistoler fra Danmark til noen i klubben!

 

 

Uansett tilbake til tråden, er alltid morsomt og se bilder fra våpen fabrikker, se maskiner /tilvirkning av deler og menneskene bak merket!

Link to comment
Share on other sites

Må bare komme med en "brukerrapport" fra en feltskytter og veldig fersk praktiskskytter. Kjøpte en brukt Tanfoglio "Stock Custom" av den gamle typen for to år siden. Etter at jeg fikk den gikk det jo faktisk an å treffe noe med 9mm`ern! En annen sak er at det er noe av det mest driftssikre som finnes! En kamerat har en Limited, og der er det samme erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en HC i .40 S&W og har hvert heldig. Den har fungert bortimot 100% når jeg har gjort jobben min med magasiner og ammo. Fungert helt fint med 15 skudd og orginale magasiner. Mye av problemene tror jeg dukker opp når man prøver å dytte mer enn 15 skudd i magasinet. Jeg kjenner flere med Tanfoglio HC som er sjeleglad om de har kunnet skyte en stage uten forkiling...og sjeldent eller aldri en hel match.

 

Min har som sagt fungert bra, med mag-deler fra Grams og mag-bunn fra Henning Wahlgren. Der finner man egentlig den hjelpen og delene man trenger for å få det til å funke.

Link to comment
Share on other sites

nå er ikke jeg noen pistolskytter og har ikke annen erfaring med tanfo enn at jeg har skutt med det ved noen anledninger, men å være på fabrikken var en interessant opplevelse. Jeg ble veldig overrasket over å se hvor mye tid de brukte med hvert våpen. De filte og filte for at pistolene skulle bli best mulig. når det er sagt så ville vel neppe tanfo blitt solgt i de store mengdene de faktisk selges i både sivilt og militært til hele verden dersom kvaliteten gjennomgående var dårlig. Det er selvsagt flere mandagsvåpen der ute, og det finnens vel ikke et eneste merke der ute som alle er helt enig i er topp kvalitet og ikke noe tull med. En annen ting er jo også (bare en antagelse fra min side) at mange av de våpnene som selges til praktiskmiljøene i norge er matchvåpen, og min erfaring er at matchvåpen er det minst driftssikre man kan kjøpe seg. Bakgrunnen for dette er selvsagt at disse er så godt tilpasset at en hel masse kan gå galt (feil mating, store variasjoner i hvordan ammo den tar osv.). Min erfaring sier meg derfor at man kan ikke bare trykke i en tilfeldig ammotype og trykke av som om det var en glock fra forsvaret, man er nødt til å prøve seg frem med patronlengder, forskjellige kuler og forskjellige andre ladekomponenter. hvor nøye man er når man setter kulene i magasinet vil også være viktig. Det er derfor det er så viktig at man kjenner sitt våpen inn og ut, for jeg har ennå tilgode å oppleve et matchvåpen som ikke har noen irritasjonsmomenter eller ting som kan skape problemer dersom man ikke er oppmerksom.

Link to comment
Share on other sites

[quote="Mountain-man"]

Spørsmål Trigghappy??

Hvor mange har du diskutert dette med det siste året!! Dette er ikke den første tråden du kommer inn og forsvarer dette merket kun med bakgrund fordi du har hjulpet noen med litt import av noen Tanfoglio pistoler fra Danmark til noen i klubben!

 

 

Sorry, men jeg trenger ikke stå til regnskap for deg :wink:

 

At du ikke er enig med meg og mine skyttervenner tar jeg med knusende ro.

 

Vi er stort sett KJEMPEFORNØYD

Selvfølgelig er jeg ikke redd for å imøtegå kritikk av et våpen når jeg føler den er feil, skulle bare mangle.

Har selv hatt flere Tanfoglioer opp igjennom og kan ikke med min beste evne skjønne at all surmaget kritikk, passer på dette våpen.

 

At det er så dårlig som du vil ha det til tror jeg er veldig overdrevet :wink:

 

Kanskje vi vet et eller annet om våpenpuss og ammotilpassning som du ikke har lært deg enda :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:shock: Nåh! Så det er tvil om hva enkelte bør lære her? Jeg ser iallefall to som bør lære seg normal folkeskikk og litt ydmykhet samt høflighet....... Men det er nå sikkert bare jeg!

Jeg runder 50 år i år... Har skutt siden jeg hadde lov (og vel så det).. Men jeg lærer GJERNE av dere begge to jeg! Det er derfor jeg liker meg så godt her på kammeret! Fordi jeg får mye hjelp, og lærer noe nytt hele tiden!

 

GOD PÅSKE alle sammen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

:shock: bør lære seg normal folkeskikk og litt ydmykhet samt høflighet....... Men det er nå sikkert bare jeg!

Jeg runder 50 år i år... Har skutt siden jeg hadde lov (og vel så det).. Men jeg lærer GJERNE av dere begge to jeg! Det er derfor jeg liker meg så godt her på kammeret! Fordi jeg får mye hjelp, og lærer noe nytt hele tiden!

 

GOD PÅSKE alle sammen! :wink:

 

Mange av Kammerets medlemmer som har store problemer med å tolerere at andre har andre meninger om mye og mangt.

At dette blir til en sak i tråd, er ikke bra :wink:

 

At jeg har skutt med Tanfglio 9mm pistol i over 20 år og til nå hatt 7 stk forskjellige modellerSom til sammen er skutt bortimot 100`skudd, gir meg et godt innblikk i kvalitet og pressisjon.

Klubben min har og en eldre Tanfo Ultra Match, som er 12-13 år gammel, skutt flere 10-tusen skudd.

Det eneste som er reparert er en sleidestopp og en settskrue til siktet.

Ser ut som den har ligget i verktøykassa til en rørlegger, men funker alltid :wink:

 

Og skulle du lure på det Mountain-man , så er du ikke alene i topp på felt NM og har flere andre NM/SK skytter mester tittler :wink::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...