Jump to content

Modifisering av 1911


Tullebock

Recommended Posts

kompliserte ting som generel oppstramming av sleide-ramme og løp-sleide forholdet, bytting og polering av avtrekksdeler, installasjon av avtrekksstopp osv. er børsemakerarbeid, og jeg også har brukt Kåre.

 

Ting du kan gjøre selv er ganske begrenset på en 1911 avhengig av hvor godt du forstår designet, men bytting av fjærer er en god plass og starte; kjøp en ny rekylfjør (16 pund er vel standard for en 5" government model hvis det er det du har), bytt mainspring til en med litt lavere vekt (de ligger vel på noe og 20 pund originalt, 19-21 skal være nok) og hvis du ikke har beavertail, sett på en Wilson Combat drop-in beaver tail grepssikring. Den trenger litt lett sandpapirarbeid for og passe i forhold til avtrekksbøylen, men du slipper og maskinere rammen.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått i hus min springfield 1911 å den er også blitt tunet av Kåre gordon :)

Nydelig avtrekk på denne.

Hadde den i filler å går,og pusset alt helt rent,smurte alt opp så i dag skal jeg på banen for å prøveskyte den :)

Gleder meg som et lite barn :oops:

Link to comment
Share on other sites

Har også brukt Kåre Gårder på 1911. Han har også satt sammen tanfoglio open pistol ut av deler = han kan jobben sin.

 

Olav holder på med min nyeste til samlingen; custom fitted STI 2011 Open, satt sammen fra deler.

Legger ut bilder + spec's på Børsemaker og Prosjekt forumet når jeg har det tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Sitter her og fomler med en Springfield Custom, det er lite som trengs å gjøres med denne, men den mangler fin nettskjæring foran på grepsrammen. Skulle også ha tatt litt gods av rammen under avtrekkerbøylen og blånert opp igjen. Noen som har ide hva en slik jobb koster? Regner med det er Bakeren som må gjøre dette...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...