Jump to content

NM Luft Meråker


war45

Recommended Posts

Har dukket opp ett lite problem. Han jeg skulle sitte på med fra Quality Hotel Airport Værnes den 21/3 har måtte meldt avbud. Derfor lurte jeg på om det var noen jeg kunne ha haiket med. Jeg skal skyte kl 0800 Ser det ellers er meget vansklig og komme seg til Meråker. Så er det noen her som leser dette og ligger på samme hotell skal til meråker som kan ta meg med da hadde jeg blitt meget glad. Ring gjerne 90868364 Ole Petter Pettersen

Link to comment
Share on other sites

Ser at de er i full gang der oppe med å skyte, men LIVE visning på 10m er det dårlig med. De har fått til 15m men hva med de som skyter pistol da? Dette er vel ikke så bra reklame for EM ??

 

Første laget startet vel kl 0800 i dag men fortsatt er det dårlig med resultater....dette er for dårlig...men slik blir det vel når enkelte har klippekort på å levere utstyr ?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det bør ikke være veldig vanskelig å få det til, se bare innen DSF og alle de som bruker elektronikk. De fleste greier å få overført live og lagt ut resultater direkte selv med en mobiltlf og GPRS....dette er for sløvt spør du meg....dårlig reklame for de som leverer elektronikken også....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Var i Meråker å skjøt luftpistol.

Det er nesten skremmende å tenke på at det til neste år skal arrangeres EM der.

Skjøt selv i første laget lørdag. Jeg var en av de 7-8 som måtte bytte skive etter

at tellende skudd var startet. Fikk ingen Beskjed at jeg fikk ekstra tid til innskyting

En skytter måtte bruke 3 skiver. Han fikk ikke lagt sammen sin skyting til ett resultat.

En av de som ikke startet fikk 40 av hans skudd.

Jeg måtte selv varsle ifra at skytingen min fra første skive måtte legges til.

 

I lag 2 var det ikke så mye bedre. Også her måtte hele laget stoppes.

Her ble det varsles om ekstra skytetid. Men ble ikke noe mindre undring når en

sier de får 3 min. ekstra, og en annen 5 minutt.

Skyttere måtte skifte standplasser her også.

 

En skive som ikke funket på de 2 første lagene, fikk problemer under skyting i lag 3, slik at

denne skytteren måtte skifte skive også. Ingen overraskelse.

 

Ellers var det dårlig med opplysninger før og under damefinalen(så kun denne).

Midt under denne finalen, presterte de å ha premieutdeling på høytalerannlegget

for en annen klassse.

 

En ting var at de ikke fikk til visning gjennom nettet. Etter lag 1, kom visningen bort i hallen også.

Å skrive ut skytekort til skytterne, klarte de heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Virker på meg som det er påtide å tenke igjennom en ny leverandør av skiver kanskje ?? for dette lovet ikke spesielt bra...

 

En annen ting er vel fokuset som NSF har på ett NM, se på skyting.no i dag. Ingen oppdatert informasjon overhodet. Det er meget skuffende.....er det noe rart vi ikke får aviser og media med oss når til og med vårt forbund ikke greier å gjøre jobben sin ?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Lavmål

fra begynnelse til slutt

Burde ikke vært godt nok til ett midtnorskt mesterskap.

Med litt jobbing kan lokalene være en ok begynnelse

men her manglet jo alle fasiliteter.

Skytebanene var vel godkjennt under tvil, mye kluss med skivene.

Men så er det det viktigste på ett mesterskap.

Resultatservice, her er det ett stort hull

Skivene var jo nede mesteparten av tiden,vi har jo sett att de falller ut på mesterskap etter mesterskap.

I tillegg er det totalt mangelfullt å kun se skivene, SIUS har i tillegg live visning av resultatene.

vekselvis med skivevisning. Veldig oversiktlig og når 40-80 skyttere skyter samtidig er det ett must.

Link to comment
Share on other sites

At det ble mye rot, overrasker ikke meg.

Det er ett par stevner tidligere i år som de ikke engang har sendt inn resultater på.

Har vært noen historier fra tidligere år også.

Det er skremmende å se at skolen lærer elevene å gi en f... holdning.

Link to comment
Share on other sites

Skivene var Megalink - og de var da såvisst ikke nede - men en litt ivrig brannmur i en PC stanset beklageligvis visningen en periode.

Med unntak av litt krøll lørdag formiddag var det da et godt arrangement på fine baner.

her manglet jo alle fasiliteter.

Hæ? Dette krever nok en utdyping.

Link to comment
Share on other sites

Meråker lånte skiver fra mange lag for å arrangere NM. Under EM neste år er det ikke arrangøren som er ansvarlig for skiver og resultatservice. Dette er SIUS sitt ansvar.

 

Konstaterer at pistolskyttere burde bruke mere tid på å trene enn å kritisere. Resultatene på pistol var vel historisk lavmål.

Link to comment
Share on other sites

Har vel lite med saken å gjøre om resultatene var dårlig eller ikke, uansett ble de ikke vist live på nett noe som er litt av poenget for de som ønsker å følge med de man kjenner.

 

Og hvis du er så opptatt av hvor dårlig pistolslytterne skyter har jeg bare en oppfordring å komme med først, fjern skytejakke og skytebukse og se hvor mye poeng du selv skyter ;-) tror nok ikke resultatene hadde vært det samme da tenker jeg.....litt å tenke på før du skal trykke noen ned ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er sur i dag og plukker derfor fram denne tråden.

 

Det virker på meg som om Meråker ikke hadde høy prioritet på bemanningen når det "bare" var pistolskytterne i aksjon. Som HansB sier så var det en hissig brannmur som var årsaken til den støste skandalen der inne med mangel på visning i hallen av skytingen i lag 2 på lørdag. Det var 1(!) person i hele hallen som kunne fikse dette og han sto å skjøt.

 

Hørte også fra en kar i Meråker PK at de hadde fått forespørsel om å ta matserveringa, men når det ble spurt om hvor mye av inntekten man kunne forvente å sitte igjen med ble det bare avfeid med "dere tenker bare på penger". Da ble det plutselig omvendt, spør du meg.

 

Dette er for dårlig og MIR bør ta selvkritikk på bemanningen sin og kunnskapen hos disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...