Jump to content

Løve jakt!


510 Førland

Recommended Posts

Ja, da er eg nettopp kommen hjem etter 7 dager i sør afrika.

Reiste ned for å jakte løve, og etter 2 dager fikk eg meg en fin hunn løve etter en veldig spennende jakt. Ble også jaktet endel andre dyr der hos Leslie Carbutt, Sabel Thorn Safaris. Om noen er interisert i kjempe priser på løve jakt eller evt andre dyr, så anbefaller eg å ta kontakt. Kansje ikke billigst på alt, men eg trur ikke det går ann å slå den servicen fra du blir hentet på flyplassen til du blir levert igjen.

Prøvde å legge inn bilder, men fikk det ikke til. Skal se om eg får ordnet det.

 

Nå er noen bilder kommet på plass, vill takke Mauser68 for det!!

Skulle fått opp noen flere av den virkelig flotte campen vi hadde der og.

Men iallefall, så gikk løva rett ned etter 1 skudd fra sakoen i cal 510 Førland på ca 15-20m hold. Skuddet gikk inn i fremkant på bogen og ut i bakkant, så den kunne ikke gjøre så mye mer. Den ga fra seg 2 store brøl, så var det slutt.

 

lion1.jpg

 

lion2.jpg

 

lion3.jpg

 

lion4.jpg

 

lion5.jpg

 

lion6.jpg

 

lion7.jpg

 

lion8.jpg

 

lion9.jpg

 

lion10.jpg

 

lion11.jpg

 

lion12.jpg

 

 

Espen

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei, får ikke lagt opp bildene. Om det er noen som kunne hjelpt meg, så hadde det vert supert. (kan sende bilde på mail).

Kaliber valget var selvsagt 510" Førland (lengsete patrona til Førland) og kula var en ca 550gr homogen kule lada i ca 730m sek. Campen lå midt i bushen uten noen form for gjerder rundt. Vi hadde løvene gående rundt oss hele natten, var noen som ikke fikk sove pga all brølingen. Det var også mye bøffel, nesehorn og flodhester der. Første dagen var det for det meste tilrigging, test skyting, trening på hurtig skyting, osv. Kvelden gikk med til å slappe av, se på dyr og prate om de som skulle skje. Kl 5 morgonen etter var det rett ut for å lete etter spor. Etter et par timer i det nesten 100000 mål store området fant vi ferske spor, som ble sporet i kansje 2-3 timer før vi kom inn på løva i tett kratt. Eg skjøt løva på 15-20m og den gikk rett ned, hun ga fra seg 3 brøl før det var stilt. Etter på ble det mye bilde taking og arbeid med å bære løva til bilen.

 

Utroligt spennende jakt. Vi hadde med oss en kvinnelig proffesjonell fotograf som filmet alt og har laget en flott dvd for meg. Utroligt kjekt å ha i ettertid. Leslie i Sabel Thorn Safaris gjør alt for at en skal bli fornøyd. Ordner med jakt på alle de 5 store + de fleste andre dyr.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

hørtes sykt spennende ut! :D

men et spm.. hvorfor bruke et så stort kaliber på ei løve? så vidt jeg vet, funker det utmerket med 30-06 til bjørn i norge (og 6,5x55 er tilatt :shock: )og løva er vel en del mindre en bjørn?

er det fordi da har du en rifle som fungerer til noe større dyr en løve også, feks neshorn/elefant?

Link to comment
Share on other sites

Fikk en utrolig god pris på dette, pga at det var en løve som skulle vekk. Løva og oppholdet kom på ca 18000kr, og det er ikke gale. Men pga at eg var dumm nokk til å skyte en kudu, 2 blessbukker, 2 vortesvin og en impala, så klarte eg nokk å doble denne prisen dessverre. Men så fikk eg også en opplevelse for livet da.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Har ikke helt fått prisen på utstoppingen, men om det går som eg er lovet, så kan det hende eg får stoppet ut hele løva der nede for 10000kr + frakt og evt mva til norge da. Om det blir mye dyrere, så kommer eg bare til å få laget et flatt skinn med evt hode på.

 

Espen Flåten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå fikk eg pris på løven, ferdig utstoppet i angreps stilling fra red dune taxidermist. Hadde håpet på litt rimeligere pris, men eg angrer vell om eg ikke stopper den ut og. 2000 euro ferdig utstoppet. Mye penger, men det er vell bare slik. Koster like mye å få den til norge utstoppet minst som å skyte den.

 

Om noen er intr så er det en ny web page på gang fra sable thorn safaris: www.sablethornsafaris.com

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...