Jump to content

Medlemskort - Løsninger?


Doppelganger

Recommended Posts

I mangel av et bedre egnet kammer la jeg det her. Mods: feel free ...

 

Da det lokale posthuset her omkring er redusert til en krok hos Coop, og således med mange mil til nærmeste postadminstrative kontor har klubben bestemt seg for å gå over til å bruke lokalbanken til banktjenester. Banken har dog (visstnok) ingen gode løsninger for innbetalingsgiroer med medlemskort.

 

Er det noen som har gode forslag til løsninger? Hva bruker andre klubber?

Link to comment
Share on other sites

Hva med skikkelig plastkort a la det NFPS bruker?

Har du sett det?

Som et visakort med felt på baksiden til å lime på kvitteringsmerket man kan bestille i nettbanken ved betaling.

Så varer kortet "evig" men oblatene er nye for hvert år, nesten som med skilta på bilen din!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Som de andre har sagt...

 

Binders selger giroer med medlemskort for egne utskrifter.... :D

 

Plastmedlemskortene som Cardinalen sikter til kan gjøres ved enten å sette ut arbeidet til eksterne, slik som NFPS gjør, evnt kan dere kjøpe utstyr for å printe deres egne kort, kostnad på mellom 10-30K for skriver med programvare samt ca tiern pr kort...

Link to comment
Share on other sites

Blanketter fås kjøpt på bokhandel osv....

"program" er jo enkelt, NSF sitt register er ferdig satt opp med faktura modul inkl print direkte på giro med blankett hvis ønskelig. Relativ enkelt å sette opp og funker helt ok syns jeg, men ikke helt perfekt ennå....;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Har selv brukt NSF sitt program i mange år, siden den ble opperativt. Fungerer helt greit, men man må ofte sette opp i forhold til topp og bunn tekst, samt høyre og venstre marg, men egentlig et svært lite problem, forøvrig vil jeg tro andre program må tilpasses noenlunde på samme vis. For en med noe datakunnskap over hode ikke problem, for meg, litt fomling :D

 

Blankettene er det sikkert flere som fører. Vi har våre fra Bording AS, 55391200 Blankett nr. BL 666-F/Giro F60-1

Link to comment
Share on other sites

Plastmedlemskortene som Cardinalen sikter til kan gjøres ved enten å sette ut arbeidet til eksterne, slik som NFPS gjør, evnt kan dere kjøpe utstyr for å printe deres egne kort, kostnad på mellom 10-30K for skriver med programvare samt ca tiern pr kort...

 

Jøss, har jeg blitt Cardinal nå? :lol:

Sakset fra NFPS sin FAQ-side:

Hvem lager medlemskortene i plast som NFPS benytter?

Medlemskortene lages av CardTec

Link to comment
Share on other sites

Kan kjøpe "plastkort" host http://www.plastkort.no og du får kjøpt printere som skriver på disse for en nokså rimelig penge.

Om du ønsker permanente kort. Da kan man også ha bilde osv på kortene om man ønsker dette.

 

Jeg har tidligere kodet et websystem som tar brukerinformasjon og konverterer med bilde navn osv til et bildet som er printbart på disse kortene.

Magnetstripe / strekkode kan også brukes til å registrere banebesøk. Meget enkelt å lage, så enkelt at jeg gjør det gratis på en helg om du er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...