Jump to content

Slavia 634


Celcius

Recommended Posts

Har nå bestilt ett Slavia 634 cal .22 fra Nederland.

 

Siden hverken butikker eller importører har dette merke i sitt vareutvalg så er egenhendig import nødvendig.

Det har i stor grad lønt seg å importere selv, særlig den tid EURO og $ lå så lavt.

 

Våpenet kom på ca 1.200,- kr og det med Nederlandsk MVA som de forlangte.

Når det gjelder MVA så skal dette bare taes når det gjelder nasjonalt salg.

 

Her er det forskjeller, har fått trukket fra MVA i Tyskland uten problemer på nye varer.

I tillegg kommer Norsk MVA, og kr 200,- for bankoverføring da selger ikke tar kort.

 

Slavia 634 er en kraftigere utgave av 630/631 serien og ganske lik 631

Fikk sendt med ei knippe fjærer til Slavia 630/631 og stempelpakning også.

 

Legger ved noen linker angående Slavia 634

 

http://www.reviewcentre.com/reviews102025.html

 

http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=14319

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Desverre er ennå ikke dette Slavia 634 ankommet.

 

Har hatt kontakt med posten, tollen og GLS Norge, pakken var ikke registrert noenstede.

Fikk nå i dag svar fra avsender, pakken ble sendt fra Nederland 11.03.09 fraktselskap var GLS og pakken ble returnert til avsender uten at de vet hvorfor.

 

Avsender har sendt pånytt 24.03.09 da med annet fraktselskap: TNT Parcelservice

Håper dette går bedre.

Har flere ganger fått sendt fra Tyskland med DHLS uten problemer.

Blir litt oppgitt da jeg hadde tenkt å bestille de øvrige utgaver av Slavia i ett smell fra samme sted til sommeren.

Dette gjelder Slavia 630, 631 og 634 i cal .177

Blir å ta bilder som jeg legger ut her etterhvert, er vel neppe mange av disse Slavia 634 i Norge, hvis det er noen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Likte Slavia 630 svært godt selv, hadde dette på midten av 70-tallet.

Slavia 631 syntes jeg tidligere hadde ett overdimesjonert skjefte, syns litt bedre om 631 nå.

Men skal ha begge senere, må nok importere, synd at disse ikke importeres enda, tror neppe man fikk mange reklamasjoner på disse Slavia.

Muligens er det noen sportsforretninger som har ett og annet Slavia liggende enda, har sendt noen forespørsler uten hell.

Slavia 630 kom vel ut ca 1972, mener ett år senere i Norge, dvs 1973

Slavia 631 kom noe senere en det igjen.

 

Slavia 634 i cal .22 har vel ikke høyere V0 enn 160m/s oppgitt.

Kan kanskje få litt mere med litt tuning, annen fjær osv.

 

Heldigvis ser jeg det er ankommet til Norge, lagt til fortolling nå i dag.

Bør ha luftvåpenet i min besittelse i løpet av neste uke hvis alt går greit.

Syns det er spennende selv, er spent på finish, treskjeftet er jo ordinær treverk, men allikevel kan det se bra ut.

 

Har ikke bestemt meg for hvilke sikte jeg skal bruke heller.

Det er 3 muligheter, enten ett diopter jeg har liggende hvis de passer til 13 mm feste og det tror jeg ikke, ett annen løsning jeg har i tankene er Leapers Bug Buster ett lite 6x32 sikte som har fått noe skryt, og så kan jeg bare la være å montere noe og bruke kun åpne sikter.

Link to comment
Share on other sites

flotte greier :D venter i spenning på bilder og omtale :D

 

Selv har jeg alltid brukt originale åpne sikter på luftvåpen for jeg ser ikke nytteverdien av kikkert :D

luftvåpen er morro og kunne ta frem på hytta feks og bare skyte noen skudd uten og skjende naboene 8)

Link to comment
Share on other sites

Det gjør du bare riktig i :D

Har nettopp spylt bunnen på plastbåten med høytrykksspyler.

Skal bunnsmøre senere når været tillater det, skal da ta med meg noen luftvåpen på en privat holme jeg har som er oversiktlig og grei for litt skyting også luftvåpen.

Har 2 - 3 futeraler og en koffert, så jeg vil få med meg noen luftvåpen hvis jeg vil.

Håper på vindstille også, slik at det går an å sette opp papirblinker for innskyting av noen luftvåpen jeg har satt kikkertsikte på i høst og vinter.

Link to comment
Share on other sites

Fine greier, har ikke Hatsan selv.

 

Kunne ha vurdert Hatsan 135 i cal .25 og med treskjefte.

 

Når det gjelder Slavia 634 så ble det liggende på tollager som vanlig nesten.

Etter flere emailer til postens utenlandsavdeling så har de fått det avgårde i går.

Ser det er ankommet omlastingssentral Fauske i kveld.

 

Har det kanskje i morgen, eller på Lørdag.

Skal da legge ut bilder av luftgeværet, noe info angående presisjon osv. blir det ikke, til det trenger jeg lengre tid, også demontering.

 

Så har jeg muligens også ett Slavia 630 på vei til meg over helga.

Dette er ett brukt luftvåpen som selges av ett forumsmedlem her på kammeret.

Skulle få det for kr 300,- tilsendt, og det er å gi det bort selv om bakre forsikte manglet.

Blir spennende å se når jeg får dette i løpet av neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er spent selv.

Noen kanon blandt luftgevær er det ikke med sine V/0 160m/s

Kanskje jeg greier å få det opp til V/0 175-180m/s og da er jeg fornøyd.

De med best presisjon ligger også der i området når det gjelder cal .177, de fleste match luftvåpen ligger også omkring V/0 175m/s

Dette 634 var ett cal .22 luftvåpen.

 

Har alltid likt Slavia, ikke noe plastdeler der i gården.

631 syntes jeg tidligere var litt for "voldsomt" med det tykke forskjeftet, har fått en litt annet mening om det nå.

Men skal bli spennende å se når jeg har det og får brukt det litt.

Link to comment
Share on other sites

Har nå hentet Slavia 634 :D

Pakket det ut og prøvd ett par skudd.

Det er kraftigere en hva jeg forventet, skjeftet var ganske pent, beiset rødbrunt.

Blånering var mørk og pen, åpne sikter av metall, men avtrekkerbøyle var av plast.

 

Skjeftet ligner det som er på Slavia 631, med ett kraftig forskjefte.

Våpenet virker kort, men ser ut som det passer meg selv om jeg er 186 høy og har lange armer.

Tror jeg monterer ett Leapers bug buster 6x32 på dette luftgevær.

Skinnefester var de dypeste jeg har sett på noe luftgevær, ser ut som det er 11mm feste og ikke 13mm som de brukte før.

Skal ta noen bilder å legge ut når jeg har ordnet meg litt mere.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med 634. Skal bli artig å se bildene.

 

Hvilken utgangshastighet kan forventes med en Slavia 630? Kronograferte nettopp mitt gamle (inne på kjøkkenet :D ) og det ligger på 137-140 m/s. Bør kanskje bestille en ny fjær?

 

Hilsen Kristoffer

Link to comment
Share on other sites

Ok, ser at jeg tok feil. Skal være den første til å innrømme det.

 

Men stemmer det at den kommer inn i den nye forskriften? Har funnet noe som jeg tror stammer fra den, men er ikke jurist, og blir litt forvirret.

 

§ 23. Erverv av luft- og fjærvåpen

 

Våpenloven § 29 første og annet ledd om 18-års aldersgrense gjelder også ved overlatelse av luft- og fjærvåpen, herunder luftvåpen drevet med gass, paintballvåpen og air soft gun.

 

Det er forbudt uten politimesterens tillatelse å erverve, eie eller inneha luft- og fjærvåpen, herunder luftvåpen drevet med gass, som har grovere kaliber enn 4,5 mm. Kravet om ervervstillatelse gjelder ikke for paintballvåpen og air soft gun. Denne bestemmelsen får ikke anvendelse på luft- og fjærvåpen som er ervervet før ikrafttredelse av denne forskrift.

 

Tillatelse som nevnt i første og annet ledd kan bare gis til den som tilfredsstiller våpenlovens krav til vandel og personlige egenskaper. For øvrig må behovet for luft- og fjærvåpen ikke godtgjøres nærmere. Politimesteren kan gi dispensasjon fra 18-årskravet på de vilkår som fremgår av § 5 annet og tredje ledd.

 

Trer i kraft når dep bestemmer.

Link to comment
Share on other sites

Det du har sett på larsft er de gamle regler de ble opphevet i 2004/2005

Er flere som har gått fem på når det gjelder disse regler også tollvesenet :)

 

For de som er ute etter cal .22 eller større i luftgevær, så bør de kjøpe nå.

Nye regler kommer før eller siden, har vært snakk om dette i ett par år nå.

 

Med de eventuelt nye regler må en sannsynligvis ha en engangstillatelse fra lensmann i sin hjemkommune eller politikammer og så koster det noen kroner også.

Når det gjelder privatimport så vil også det gi mere papirarbeide.

Link to comment
Share on other sites

Skal gjøre det når været tillater det.

Nå har det silregnet i flere døgn.

 

Spitfire

Så nå at du har ett Slavia 630, og det ser ut som du trenger ny fjær ja, V/0 oppgitt fra fabrikk er 175m/s så du burde vært godt over det du oppnådde i hastighet.

 

Kan være en fordel å demontere luftgeværet før bestillling av fjær, kanskje er stempelpakninga også dårlig.

 

Deler selger:

http://www.shop-cz.com/objects/1057015698.html

 

Disse er latterlig billige men i gjengjeld vanvittig dyre på frakt, nær 1.000,- lappen uansett mengde, de sender med Fedex.

 

Denner er rimeligere i frakt sender hurtig men dyrere i pris:

 

http://www.gunspares.co.uk/shopdisplayc ... cat=Slavia

 

Denne selger fra Nederland har både 630, 631 og 634 i følge nettside som er fornyet ser jeg.

 

Link Maurice Drummen:

 

http://www.mauricedrummen.nl/site.htm

 

De tuner og customiserer også kruttvåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Fint med bilder etc. her ja...

Int. å følge med hvis du legger ut litt om presisjon osv også....

Kanskje et gevær for ungene i huset etterhvert?!... og far :wink:

 

Har ennå ikke selv prøvd presisjonen selv skikkelig, men fikk ett bilde fra en bruker fra ett Polsk forum.

Dette var skyting på 35 meter +/- 1 m med Slavia 634 i cal .22

Bilde 35m +/- 1m

skupienie020109yf4.jpg

 

Syns dette var litt i overkant av hva jeg skulle greid nå, hadde det vært for mange år siden da jeg skjøt mye mere ville det sikkert gått :roll:

Han har en slenger opp og til høyre men han sier dette ikke var ett skudd i den tette serien som han skjøt, vet ikke om han skjøt 8 eller 10 skudd.

 

16.5/16mm synes jeg er virkelig bra på 35 meter med Slavia 34 cal .22 8)

Er jo ikke av de kraftigste luftgevær heller, kanskje nettopp derfor han skjøt så bra?

 

Har ingen anelse om hvilke kuler han brukte, det er jo selvfølgelig også ett moment, hvis jeg husker det, så skal jeg spørre ham.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg fått fatt i nye montasjer til Slavia som passer.

Ikke helt greit å få fatt i 13mm montasjer.

Men Accushot har disse som tar riflegroves opp til 13,5mm.

Disse er kraftige, og av medium høyde ( 45mm ) og for 1" rør / tube.

 

Sportmach har også TO6C 13 mm

http://www.sportsmatch-uk.com/to6c.htm

Koster 395,- kr hos våpensøilen og de har disse inne.

 

Kjøpte 5 par så jeg har noen liggende.

accushot.jpg

 

Kjøpte også ett LEAPERS 3-9x32 R-G Illum Px MilDot Rifle kikkertsikte for å bruke på Slavia 634

Dette:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... SA:US:1123

 

Tenkte først på ett Leapers bugbuster 6x32 fra Sandefjord paintball, men dette siktet med variabel forstørrelse blir like billig og er av samme kompakte typen.

Blir vel flere slike sikter etterhvert hvis de er brukbare.

Skal bli moro å få prøvd dette siktet, selger har sendt raskt tidligere, knapt uken så har jeg varene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gullvingen

 

Synd du bor "oppi høgget"

 

Ja kanskje det, men her er store områder som kan brukes til luftskyting.

Ser mange lengre sør har problemer med å finne egnede steder, særlig de som bor i større byer.

 

Har sittet og komponert en "bestilling" på deler til Slavia og Lucznik.

 

Vanskelig å bestemme seg for hva en skal ha og hvor mye.

 

Særlig gjelder dette Lucznik og Slavia 620

Plutselig er muligheten til å skaffe deler til disse kanskje borte igjen, og da kan det være bra å ha litt på lager.

 

Får fatt i stempelpakninger for Slavia 620 - begge typer, både gammel av lær og ny i kunststoff.

Får også fatt i fjær nå etter selgers sigende.

 

Får fatt i dreiet fjærguide til Slavia, der skal jeg bestille så jeg har til begge 634 og det nye 631 og det peneste 630.

 

Når det gjelder fjærer så får jeg fatt i noen som er en smule lengre enn orginalfjæra til 630/631

Samme gjelder 634, men her muligens med tykkere tråd.

 

Lucznik fjærene er mye sterkere enn de gamle orginal siden jeg ser at man kommer over V/O 210 m/s

 

Tenkte på ett par dempere også til 630/631, men det dropper jeg, har jo mest betydning for utseende.

Kjøper noen fjærer extra heller.

 

D52

 

Har ett gammelt Hakko Electropoint ( Mark IV tror jeg ) 3-9x40 kjøpt 1994

Dette er som nytt, og er montert på ei .222R rifle, er meget godt fornøyd med dette siktet.

 

Når jeg har delene inne så blir det å hive seg over de 3 Slavia 620 jeg har, og bytte stempelpakninger og fjærer, selv om 2 av dem er overraskende kraftige.

Kanskje noe å gjøre i romjula, hvis man ikke blir liggende med vond mage etter all julematen.

 

De 2 nye som er på vei blir også forholdsvis fort plukket fra hverandre for oppsmøring etter at jeg har mottatt dem.

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, de samme regla gjelder jo i Nord som i Sør mht skyting...

Men jeg bor da nå i Oppland, så her funker det ganske bra å være luftskytter.

 

Ble ingen Lofoten-tur på meg i år, men neste år tar jeg sikkert med noe opp dit.

Hele Vestfjorden burde utgjøre en sikker bakgrunn når man skal skyte litt..

Link to comment
Share on other sites

Joda samme regler gjelder over hele landet, men lettere å finne egnede steder her en midt i Oslo-gryta eller andre større byer, også byer her nord.

 

Ikke trenger jeg å farte vidt omkring eller holde noe styr for å finne egnet plass for å skyte med luftvåpen, det har jeg rett utenfor huset nær sagt.

 

Siden det ikke er så stor folketetthet her heller, er det ikke så mange ute i marka på tur eller ute å lufter hunder slik at man slipper slike "overraskelser".

 

Selv bruker jeg ett par private holmer i stor grad, også til innskyting av rifle, og når jeg tidligere skjøt kråke på vei inn mot byen ved kveldstrekket.

Der har jeg praktisk talt full oversikt og i 2 - 3 retninger er det fri utsikt / oversikt i flere km avstand.

 

Men de som bor litt utenfor de større tettsteder i sør har det vel rimelig greit med fine plasser for luftskyting.

 

Men på den andre siden har vel de som bor i større byer ett bedre tilbud på kuler og luftvåpen vil jeg tro, slik at man kan se og holde i varen før kjøp.

Link to comment
Share on other sites

De 2 Slavia jeg kjøpte er nå inne til fortolling, har send og sendte på nytt i dag all info som de eventuelt trenger.

 

En førstekonsulent hos posten utland, ba meg om å sende dette igjen når pakken var registrert i Norge.

Rart at ikke posten har såpass med data ressurser at de ikke greier å lagre ett par filer under ett sporingsnummer.

 

Hadde denne førstekonsulent hos posten utland gjort dette, så hadde det bare vært for de som stod for fortolling å søke på sporingsnummer og vips så hadde de all info tilgjengelig.

Men lett skal det ikke være.

Link to comment
Share on other sites

Javel, de gangene jeg har bestilt der har det vært mellom 7 og 10 dagers forsendelsestid, kanskje litt mer på det meste.

 

Venter på noen kuler fra England, den ene forsendelse betalte jeg 09.11.09

Den tror jeg aldri er sendt, og har forlangt pengene tilbake hos Paypal.

Selger var Alladinsdepot - en som har mange minuser og mye varer som ikke kommer frem.

 

Har vært, og kanskje er enda streik hos posten i England.

Men har en mistanke om at enkelte sendinger til meg ligger svært lenge hos posten Norge.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke så lurt å bestille hos et firma med mange minuser ? Det hadde ikke jeg gjort ihvertfall :)

Dumt å betale og så etterpå begynne å kødde med å få tilbake penger.

 

Hadde egentlig avskrevet den fjæra. Blei noe rot under siste delen av .betalinga. Men den kom, og jeg har ikke blitt trukket på kontoen ihvertfall. Har fulgt med nøye der i det siste pga noe annet jeg holder på med.

 

Men fjæra lå i postkassa i dag, i en liten boblekonvolutt. Har ikke blitt trukket på konto heller, for det har jeg sjekka.

 

fikk ny kikkert i dag også, gleder meg til å prøve den ihvertfall 8)

Link to comment
Share on other sites

Nei, burde vist bedre enn å kjøpe noe hos denne selger.

 

Har kjøpt nesten alle utgaver av Milbro, og noe Eley i cal .22

Har ikke turt å kjøpe cal .22 utgaven på 5,6mm - tror ikke jeg får ladet med disse, blir i såfall veldig trange.

 

Har kjøpt ett kikkertsikte fra England tidligere i sommer/høst, selger sendte det som gave, og jeg slapp toll og tull.

Har 8 kikkertsikter, 4 rødpunktsikter, og 1 diopter men mangler kikkertsikter til disse to nye Slavia,er som kommer.

Egentlig "trenger" jeg minst 8 kikkertsikter til, da blir de ikke av den dyre typen.

Ingen av mine Slavia 620 har spor for montasje, like greit disse er morsome med åpne sikter.

 

Får se om det blir flere Leapers Bugbuster, eventuelt Simmons - BSA - Bushnell, antagligvis blir det en blanding av flere merker, men likte Leapers Bugbuster 3-9x32.

De var korte så jeg måtte montere skinna så langt bak som jeg greide, samme med siktet i festene.

Link to comment
Share on other sites

Milde Moses :shock:

 

Har sendt kopi av sertifikat 1 gang til posten utenlandsavd.

 

Har sendt kopi av ordrebekreftelse / bank transaksjon 2 - 3 ganger til postens utenlandsavdeling.

 

Ikke desto mindre spør denne saksbehandler etter nettopp dette!

 

Dette fra en første konsulent, skal tro hvordan ståa er forøvrig i systemet :shock:

 

Å sende dem info på forhånd forvirret dem slik at de ikke var i stand til å åpne 2 filvedlegg pr email.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har nå deler på vei for Slavia 634

 

Har bestilt tunings fjærstyring og er spent på hvordan den fungerer.

Dette skal monteres på begge mine Slavia 634 i både cal .22 og .177

Men tror jeg monterer det først på cal .177 varianten som ikke har vært demontert hittil.

 

Cal .22 utgaven funker som juling, har det beste avtrekket jeg har vært borti på ett luftgevær.

tror jeg venter med dette til fjæra en gang i fremtiden trenges å skiftes på dette luftgeværet.

 

Ellers kommer det en masse annet som fjærer, avtrekkerfjærer, bakstykke, forsikte, klinker, sear, avtrekker, stempelpakninger, stempelringer spesiallaget, og løpspakninger.

 

Har bestilt fjærer så jeg har i reserve både i dette livet og langt ut i mitt mulige neste liv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk deler til Slavia 634 i dag.

 

Fjærer 12 stk, og jeg har 6 stk fra før.

18 stk burde holde som reserve en stund.

 

Fikk også mye annet som fjærguider i Polymer, tuning stempelpakninger, løpspakninger, avtrekkerfjærer+++

 

Har en jobb å gjøre nå femover med diverse luftgeværer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Artig å lese om slaviaene dine celsius. Driver på med min egen 630 standard om dagen. Ei luffe jeg har eid siden 1982 og tatt rimelig godt vare på til guttegevær å være :D , heldigvis. Var 14 år når jeg kjøpte det.

Kappet og kronet løpet, lengde nå er 400mm i forhold til 530mm originalt. Pusset og polert sylinder, stempel og fjærender(og bakre fjærguide). Har nye pakninger som skal inn, fjæra som ble polert i dag er også ny. Legger skive foran og bak fjæra for ytterligere power, mulig det må justeres litt etterhvert. Men går fint å spenne den opp iallefall, for det er testet på forhånd.

Tror kanskje fjæra er til 634 etter å ha lest tråden din, trådtykkelse 3,20mm, 30 vinninger og 19mm ytterdiameter. Orig fjær har 3,00mm tråd og 36 vinninger. Ytterdia , innerdia og lengde er så og si helt lik. Ingen problem med passform iallefall.

Virket som det ble et helt annet trøkk ved testskyting på en planke iallefall :mrgreen: .

Stokken skal også få litt omsorg, men vet ikke helt hva ennå. Kanskje skeleton :) .

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Mente jeg så nylig du hadde en tråd på AGW om Slavia 630.

 

Er stor sjanse for at det er Slavia 634 fjær du har fått fatt i.

Den fjæra har 30 vinninger, og er litt tykkere enn orginal 630 fjær.

 

Orginal fjæra har de dimensjoner som du skrev.

Har ikke prøvd 634 fjær på noen av de to 630 jeg har, de har bare gått 2 - 3 skudd hver etter fjærskifte.

Men skal prøve senere når jeg må skifte fjær igjen, har en del 634 fjærer liggende.

 

Slavia 631 modeller som kom ut etter ca 2008/2009 har samme stempelpakning som Slavia 634

 

Trenger noe bedre vær og noen kikkertsikter til før det blir noe mye skyting med disse Slavia.

Tenkte også selv på å kutte løpet på det Slavia 630 som jeg nærmest fikk fra en bruker her på forumet, men har valgt å beholde det orginalt.

 

Sylinder pusset / polerte jeg ned, men fikk ikke særlig dreisen med blåneringa, så jeg skal lakkere det med Duracoat senere.

 

De 2 siste Slavia ( 631 og 634 i cal .177 ) som jeg kjøpte her rett før Jul, har ikke like silkemykt avtrekk som det første Slavia 634 cal .22 jeg kjøpte i fjor vår.

 

Men det kan være bagateller om å gjøre, kanskje jeg klinte noe Vaselin på avtrekksdeler på .22 utgaven, dette kan være nok til at avtrekket virker mykere.

 

Egentlig rart at ingen selger Slavia i Norge lengre, det finnes en importør, men de tar ikke disse utgaver inn.

 

nesten fjærer jeg har fått fatt i har en viss ulik totallengde.

Dette enten det er Slavia fjærer eller fjærer til Lucznik.

 

Men de har tilnærmet likt antall viklinger innenfor hver modelltype, mener alle 634 fjærer er like lange.

Link to comment
Share on other sites

Slavia 634 cal 5,5mm har jeg sett oppgitt fra 160 - 180 m/s alt etter hvilke land de blir solgt i.

 

Kaliber 4,5mm utgaven har ligget på 220 - 240 m/s også etter hvilke land de ble solgt i.

 

tror nok du er inne på noe der når det gjelder hastighet, Gamo kom på markedet med kraftigere luftgeværer.

 

Slavia 634 har kortere løp enn Slavia 631/630

Kjennes smekrere og mere hendig ut enn 631 selv om skjefte er ganske likt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har nå montert kikkertsikte på Slavia 634 cal .177

 

Dette er ett Leapers bugbuster 3-9x32 med mil dot, rødt/grønt opplyst sikte, eventuelt ha lyset avslått, siktet har også justering for parallakse og sist men ikke minst skikkelige beskyttelseshetter for objektiv/linser.

 

Siktet betalte jeg ca 550-600,- kr for hvis jeg fikk det tilsendt som gave.

 

Montasjen er Accushot, medium høyde, noe av de kraftigste montasjer jeg har sett, dette inkluderer festeskruene.

Montasjen kostet meg under 100,- kr settet eller der omkring.

 

Slavia 634 cal .177 med sikte påmontert

Slavia634cal177A.jpg

Slavia634cal177B.jpg

Kraftige montasjer, er noe helt annet enn noen svinedyre Burris stål montasjer som jeg har, med svært tynne festeskruer.

Slavia634cal177C.jpg

Slavia634cal177D.jpg

 

Luftgeværet er demontert og oppsmurt, men ikke innskutt enda.

 

Avtrekket har for mye slep / dødgang, og håper dette lar seg justere, har ikke det fine avtrekket som Slavia 634 cal .22 utgaven, som har det beste avtrekket jeg har vært borti uansett våpen.

 

Har mere sansen for disse små og lette kikkertsiktene, enn store kikkertsikter, derfor skal ett Leapers 6-24x50 demonteres av ett Diana 350 M og noe annet og mindre monteres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...