Jump to content

Hvilket våpenskap?


Emilio

Recommended Posts

Sikker på at du bare skal ha til to våpen? plutselig skal du ha et våpen til ditt og et våpen til datt i tillegg, og da kan de minste skapene bli rimelig trange etterhvert. En annen ting som er fint med et større våpenskap er nettopp det at du også kan oppbevare "mye" jaktutstyr, det være seg ammo, kniver, enkelte klesplagg som hansker hatter og lignende (vktig at dette er tørt før det plasseres i skap), i skapet slik at du til en hver tid vet hvor alt befinner seg. Derfor mener jeg det kan være greit å investere i et større skap med en gang enn å finne ut senere at du trenger mer plass.

 

but anyway, sikkerhetsbutikken.net har tilbud på et skap for 4-5 våpen til i underkant av 3000 kroner:D

 

http://www.sikkerhetsbutikken.net/nettb ... s_prod/265

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke så mye å si hvilket skap du velger bare det er FG-godkjent. Det du gjør er at du sjekker litt rundt om på nettet. Det du ser på er våpen som rommer 4-7 våpen, du sjekker ut målene (bredde, høyde og dybde, og selvsagt skapet med størst mål rommer mest :P).

 

Deretter ser du etter andre ting som kan være av interesse; følger det med ammobokser, hyller eller lignende?

 

Og før du bestiller, vær sikker på at du blir informert om hva frakten koster, har en følelse av at den kan bli dyr på så tunge ting:p

 

Forslag på hvor du finner skap;

safebutikken.no

sikkerhetsbutikken.net

felleskjopet.no

og selvfølgelig mange flere

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke kjøpt slikt på nett!! Er avsindig høy frakt for slikt! Har nettopp undersøkt litt selv...og fant ut at det ble enklere og billigere å handle lokalt bare ta det som et godt råd :D

 

F.eks kosta det 1625,- fra villmarks butikken jessheim til meg.

Fra jaktfall fikk jeg nesten halve prisen på frakt, her er for to forskjellige skap -SG-125H Levert gårdsplass kr 859.- og SG-135 Levert gårdsplass kr 893.-

Link to comment
Share on other sites

:!:
Ville ikke kjøpt slikt på nett!! Er avsindig høy frakt for slikt!
Dette er FEIL! Det er flere leverandører som oppererer med lav frakt på skap! Siste skapet som jeg kjøpte ble levert på døra med et lite frakttillegg!

 

Da syns jeg du skal fortelle hvor, hvilket skap og pris. Jeg har som sakt undersøkt litt for jeg skal ha skap selv. Fant våpenskap 3700,- for skap til 7-8 våpen lokalt og havna på endel mer fra nettbutikkene selv om de er lavere i utgangspungtet :roll:

 

Jeg kom som sakt med konkrete eksempler.....

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg legge meg oppi noe jeg ikke har noe med, men jeg kommer likevel med et velmenende råd....siden du først skal legge såpass mye penger på bordet i et skap, så velg til mest mulig våpen. Jeg lover deg at ting ikke blir som du trur og som du planlegger :wink:

 

Dette er bare et velmenende råd fra en som har levd lenge 8)

Link to comment
Share on other sites

8) Siste levering jeg fikk var 3 stk nye 'hotellsafer' med kodelås og display... Betalte kr 150,- pr stk. levert på døra. Disse er ikke FG godkjent, men fine ammoskap... Den forrige leveransen var fra Safesenteret AS som leverte et miniskap for et tillegg på et par hundrelapper.... Der må du nesten kontakte de, da det ikke står priser på levering.
Link to comment
Share on other sites

Hei, tenkte jeg skulle poste det jeg fant ut før jeg kjøpte skap i begynnelsen av februar.

 

Jeg begynte å lete etter våpenskap da jeg kjøpte min første rifle i fjor, og var fast bestemmt på at jeg skulle ha en revolver. (og den er snart i hus :D )

Etter noen måneders leting på internett og krangling med meg selv om hvor stort skap jeg trengte, fant jeg til slutt ut at det var to skap som var interessent:

 

- Duun SGS17 (produsert i Norge)

- Seifuva 149D

 

Pris på SGS17

Fk.no

- 4990kr inkl. mva (det er fk-butikk i Bodø og jeg bor i Bodø, så ingen frakt)

 

Pris på 149D:

 

Sikkerhetsbutikken.net

- 4500,- for skapet, og (Fraktpris SG 149 D til 8013 Bodø kr 680.- eks. mva sone 13)

 

Jaktfall.no

- 5679kr inklusive frakt til Bodø (eller gårdsplass om dem skrev i mailen)

 

Fakkelmannen.no

- Har 1980 kr i frakt

 

Bodø sikkerhet & lås (www.bsl.as) kunne gi meg samme pris som sikkerhetsbutikken levert på døra.

 

 

 

Landrø og Boligsikring har dette:

 

Landrø

S7-2 150x580x45 140KG kr. 4 990,00 Frakt = 950,-

 

Boligsikring.no

- 5490 kr + 1762 kr i frakt, så det ble noe dyrere enn hos Landrø.

 

 

Jeg valgte å kjøpte SGS17 fra Duun, av flere grunner:

- fordi at dette er 5cm høyere enn Seifuva 149D, dette gjør at jeg får plass til revolveren og div. i topphyllen.

- fordi at det er produsert i Norge.

 

(De nettopp hadde fått dem på lager og jeg kunne hente det når jeg ville) <-- kansje littpga dette også :D

 

 

Selv om jeg bare har ei rifle m/utsyr så angrer jeg ikke på at jeg valgte dette skapet. Det er ikke mere plass enn det må være. Har selv sett på noen av de lavere skapene uten mulighet for hylle i toppen, og der er det ikke plass for litt lengre børser. En Krag måtte stå diagonalt for å få plass!

 

Beklager hvis det ble litt rotete/uoversiktlig, men dette er den første posten jeg har skrevet som inneholder mer enn bare en setning :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hei

 

Om du er sikker på at et lite skap holder (Man finner mye "smart" å lagre i skapet) så ville jeg anbefalt http://www.safedirekte.no/products/vpenskap-20-l-sc-3520-nkkells Dette koster 2985,- ferdig levert hjem til deg, så da er du "innafor".

 

Men, om det finnes en mulighet for at du utvider med flere våpen, eller om du kanskje ser fordel i litt mer plass, så er det ikke så mange hundrelapper opp til neste. For eksempel denne; http://www.safedirekte.no/products/vpenskap-57-xs-5-7-vpen3485,- ferdig levert hjem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...