Jump to content

Våpentillatelse Pistol


vickers

Recommended Posts

Hvem det er spiller ikke noe rolle her.

 

Poenget denne tråden viser er at dersom en bit av et lovverk skal håndheves av "andre" (i dette tilfelle en pistol klubb), blir det ikke likt.

 

 

Vårt poeng er at klubber skal IKKE "håndheve noe lovverk" slik du beskriver din klubb gjør.

 

Som Chiefen sam i begynnelsen:

En klubb skal ikke anbefale noe som helst, de skal bekrefte at søker er medlem, har fått opplæring og har aktivitet, og at klubben og forbund har et slikt program som søker bruker som "behov".
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er feil,for det har litt med hva klubben sier også..

Hvis du kommer over ett kupp på en pistol etter si 2 måneder kan du få tilatelse til å kjøpe hvis klubben oppbevarer våpen for deg til 6 måneder er gått..

deretter må du på ny dokumentere at du har vert aktiv nok i de 6 månedene :)

 

Vel, teknisk sett er det ikke det de gjør!

Klubben kjøper et våpen for dine penger.

Men det er klubben som må søke, og våpenet må registreres på klubben.

Når man har vært med lenge nok til selv å eie våpen må man søke politiet måte på vanlig for å få våpenet registrert på seg.

Om man registrerer et våpen på et medlem før det har vært medlem i min 6mnd bryter man Norsk lov!

Samme hvordan det praktiseres...

Loven sier minimum 6mnd! Om noen flekser på det så driter de i eget reir, og burde fratas ansvaret med å lede en pistolklubb.

 

Fremdeles har du feil... kjøpte selv en 22 etter kort stund som ble regget på meg. Det var faktisk politiet som sa det var ok hvis klubben kunne gå god for meg :mrgreen:

Avtalen var at klubben godtok det hvis våpenet kunne oppbevares i klubben til 6 måneder var gått.

Er nok skjeldent man får til sånne avtaler med politiet,men den dagen jeg ringte å forklarte at jeg hadde fått tak i en billig pistol gikk det greit :mrgreen::mrgreen:

Å alt foregikk på lovelig vis,og våpenet ble regget på meg fra første deg...

Link to comment
Share on other sites

Å alt foregikk på lovelig vis,og våpenet ble regget på meg fra første dag...

 

Okei, så da var det politiet som brøt loven og ikke du eller klubben. :lol:

Der er vel alltid noen sheriffer rundt om som klarer å yte en service langt utover det de er satt til...

Link to comment
Share on other sites

:?:

Jeg klarer meg uansett en stund med den .22 pistolen jeg får når medlemskapet er i orden.

Hva med gebyr ved våpensøknad? Er det klubben din som eventuelt betaler for unødvendig gebyr nr 2?

Jeg vil jo tippe at de som begynner som skyttere gjerne vil ha våpen for å delta i de forskjellige programmene?

(En gjenganger er vel søknad på .22 finpistol, 9mm og .38 .357 revolver) Med din klubb, må du altså først betale

gebyr for å få en .22 og så --senere-- betale et nytt gebyr når du får lov av klubben? Fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt at noen har brutt loven på noen som helst måte jeg..

Tror du bør undersøke litt mere før du kommer med svar sok IKKE stemmer :)

 

Kjenner du til våpenloven?

Mulig du ikke ser det, men når loven sier at det skal kreves min. 6 mnd aktivt medlemsskap

og politiet velger å se bort fra dette så kan jeg ikke se noe i loven som gir dem rett til det!

Ergo er den loven brutt...

Tror du politiet bare kan gjøre slikt etter eget forgodtbefinnende?

Vet unntak har vært gjort, men det gjør det ikke mer lov for det :wink:

Så kanskje du ikke helt vet hva du uttaler deg om? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...