Jump to content

Bytte løp på en SW 686


Wadcutter

Recommended Posts

Kjøpte meg en SW 686 med 6" løp for en stund siden. Har nå inrømmet for meg selv at revolveren er for tung for at jeg skal kunne skyte godt med den over tid. Vil derfor ha den i 4". Revolveren er tuna så det er ikke aktuelt å selge den.

 

Noen som har peiling på hvor mye nytt løp og børsemakerjobb vil koste?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville beholdt løpet og heller prøvd å venne meg til det.

Jeg regner med at det er ved enhånds skyting du føler vekten.

Jeg synes også vekten er forholdsvis tung men vurderer å trene med å gjøre løfteøvelser med en 1,5 liters brusflaske fyllt med vann.

Jeg tror du vil angre på å forkorte løpet.

Link to comment
Share on other sites

Begynn å tren styrke.....finnes mange jenter der ute som sikkert sliter med samme problem, men de fikser det enkelt ved å begynne å trene styrke.

 

Det er ett godt tips å trene med flaske, men tren heller med våpen. Det er absolutt det beste....og tren spesielt på duell løft, da slår du flere ting sammen...første skuddet samt styrke i både arm og skuldre...

 

Hvis du sliter av å holde en revolver som knapt veier 1200 gram, så hadde jeg nok vurdert å begynt å trene enn å kappe løpet... ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg enig med flertallet her. Det er dumt å kappe løpet fordi jeg ikke gidder å trene nok. Det er litt pinglete egentlig å ikke greie å holde ca 1200 gram på strak arm :)

I dag har jeg kjøpt en nytt Nill grep som gir bedre støtte så revolveren ikke vrir seg i hånden, samt at jeg skal trene 20 min hver dag med tørrklikk og sikting så får jeg håpe at styrken i skulder/rygg og arm blir bedre.

 

Trening er nok svært undervurdert :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si meg enig med flertallet her. Det er dumt å kappe løpet fordi jeg ikke gidder å trene nok. Det er litt pinglete egentlig å ikke greie å holde ca 1200 gram på strak arm :)

I dag har jeg kjøpt en nytt Nill grep som gir bedre støtte så revolveren ikke vrir seg i hånden, samt at jeg skal trene 20 min hver dag med tørrklikk og sikting så får jeg håpe at styrken i skulder/rygg og arm blir bedre.

 

Trening er nok svært undervurdert :)

 

Tren annenhver dag heller, så musklene får tid til å bygge seg opp. Når det gjelder trening, så er hviletid like viktig.

En muskel skal ha fra 48 til 96 timer hviletid mellom øktene.

Jeg har også bestilt grep fra Nill. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Powerball kom litt uventet i posten i dag. Var noe feil med bestillingen så trodde ikke jeg fikk bestillt, men i dag lå den i posten.

Fikk ikke ballen til å virke med det første. Etter 15-20 min med frustrasjon fikk jeg det plutselig til og nå er jeg utslitt :) Gjør vondt å skrive dette her nå. Første skikkelige forsøk ga 7335 rpm.

 

Dette var virkelig hard trening! Hadde tenkt meg på skytebanen etterpå, men det får vente til i morgen. Må hvile armen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...