Jump to content

Mauser mod. 2000


KAOS

Recommended Posts

Hadde ei i 7mm Rem Mag

denne er identisk med gamle Heym SR 10,

 

Presisjon er meget bra.

Dårlig sikring som kun sikrer avtrekker, låser ikke hevarm eller tennstift, tennålbrudd er relativt hyppig, vanskelig å få tak i deler til.

 

Det finnes mange andre rifler som er bedre til samme prisen, uten at jeg vet hva du betaler for denne.

Link to comment
Share on other sites

Enig med villreinjegeren. Særlig underbeslaget er i dårlig aluminium, med en dårlig patent på låsing av magasinlokk. Og som sagt, vanskelig å få deler. Men så lenge det fungerer, er det et godt våpen. Jeg ville vel kansje heller sett etter en annen børse for Afrika...

Link to comment
Share on other sites

Jeg arva en slik fra bestefaren, i kaliber 30-06. Den ble ombygd til 35 whelen. Et våpen jeg er meget godt fornøyd med, har gitt god presisjon for min del - men det er jo som kjent individuelt. Faktisk det våpenet jeg har som jeg regner for å være mest presist - og som jeg skyter best med.

 

Drawback - sikringen låser ikke sluttstykket, og sluttstykkegangen (i allefall på mitt våpen) er som en silkehanske. Jeg har mista en del ammo på vei gjennom tettkrattet etter elgen, for å si det sånn...

 

Har ikke hatt noen problemer med underbeslag, verken materialet eller låsinga der...

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra at der åbenbart findes 2 typer sikringer, er de øvrige kommentarer korrekte. Jeg har en stående i kjelleren, hvor sikringen sidder på sluthovedet, og låser slagbolten.

Årsagen til at den står i kjelleren, er at den fungere som reference for kontrol af den perfekte slutstyksgang.

 

Tændstiftet er meget tvivlsom i sin konstruktion, med mange kendte brud, og deraf følgende skudafgang.

Låsen til det elendige magnesium/aluminiums underbeslag er næsten altid defekt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...