Jump to content

kalibre som er kompatible i samme revolver


Hedmarkingen

Recommended Posts

.32 Smith & Wesson (.32S&W) og .32 Smith & Wesson Long fra en .327 Federal Magnum

.357 magnum/.38 special

.44 Magnum/.44 Special

.41 Magnum/.41 Special

.45 Colt / .45 S&W (a.k.a ".45 Schofield")

.44 Special / .44 Russian

.460 Smith & Wesson. spiser .454 Casull/.45 Colt

.38 Long Colt kan avfyres fra en .38 Special /.357 Magnum revolver

.44 Russian kan avfyres fra en .44 Special eller .44 Magnum Revolver.

.480 Ruger/.475 Linebaugh revolver

.445 Supermag kan avfyre .44mag og .44 special

.500 S&W Special / .500 S&W Magnum revolver

 

noen kommentarer eller rettelser ?

Link to comment
Share on other sites

.45 Auto Rim og .455 Webley kan du nok få ut av det aller meste av revolvere i .45.

Det blir mye "hvis-om-atte-dersom-atte", enkelte revolvere kan ta .45 ACP uten klips, og med klips skulle det funke med .45 GAP også.

En revolver i .38 Super kan ta en bråta med 9mm varianter også vidre...

 

45 autorimmen går ikke i så mange andre 45revolvere, rimmen er altfor tjukk, da den både skal erstatte clips og rimmen på ACPn. har prøvd i en 45 colt, og det er umulig. 455webley i forskjellige varianter bør som du sier fungere utmerket.

 

38 supern vil klare mange 9mm varianter som du sier, men den vanligste, 9x19 vil ikke gå, da denne hylsa er konisk. kanskej mulig om du har et veldig romt superkammer. ville bare tilføye det da det er den 9mm de fleste antagelig tenker på først!

 

.32 acp/7,65mm Browning, går i 32 mag og de fleste under den kategorien.

 

den går i kammeret, men jeg er litt bekymret for trykket. mye mindre hylsevolum, skulle gjerne hatt noe info på trykk i en 32 ACP kontra de eldre 32 revolverpatronene.

i moderne revolvere som m16 og andre beregnet på 32magnumene burde det gå fint, men jeg hadde styrt unna mndre revolvere i 32, da noen av disse har ganske tynne kammervegger.

noen som finner noe info om tykk i acp'n kontra de eldre revolverpatronene?

Link to comment
Share on other sites

evert som jeg sa blir det mye "hvis-om-atte-dersom-atte". Hadde hylseprodusentene fulgt oppskriften hadde det vært lett, men den gang ei :D Et herlig eksempel er Normas 6,5 Carcano, de passer ikke i en Carcano :shock: p.g.a. siden de er for tykke i "rimmen" i forhold til orginaltegningen.

Skulle vi fulgt målene slavisk så ville faktisk ikke mange .45 patroner kunne gå i samme kammer siden det er ørsmå forskjeller heleveien. ...men selv produsentene har visket ut disse forskjellene, og vi vet jo at det går.

Selv .44 Mag er konisk (men ikke mye), kan ikke tenke meg at noen tønner er koniske.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmeladet med .357 kuler da og frest for klips?

 

semirimmen på 38super/auto er faktisk nok til å få skutt den i en 357/38, har skutt superhylser med slappe ladniger i en 357 colt trooper.

 

i en 357 ser jeg ingen problemer, men jeg har litt betenkeligheter med 38super i 38special revolvere, samme problemstilling med trykket som tilfellet med 32ACP i 32S&W(long) revolvere.

 

selvfølgelig tenker jeg bruk av fabrikkpatroner nå, hva folk gjør meg clips og majorladning og annet innenfor IPSC blir ei anna soge!

Link to comment
Share on other sites

Hjemmeladet med .357 kuler da og frest for klips?

 

semirimmen på 38super/auto er faktisk nok til å få skutt den i en 357/38, har skutt superhylser med slappe ladniger i en 357 colt trooper.

 

i en 357 ser jeg ingen problemer, men jeg har litt betenkeligheter med 38super i 38special revolvere, samme problemstilling med trykket som tilfellet med 32ACP i 32S&W(long) revolvere.

 

selvfølgelig tenker jeg bruk av fabrikkpatroner nå, hva folk gjør meg clips og majorladning og annet innenfor IPSC blir ei anna soge!

 

(1) Jeg er klar over at .38 Super har halvkrave, men det gjelder ikke 9x19. Her må man enten bruke klips eller headspace på konisk hylse.

(2) Både .38 Super og 9x19 er fabrikkladet rundt 0.356"/0.355" som blir i slankeste laget i et løp laget for 0.357". Sikkert? Jada. Optimalt? Neppe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Despite the difference in designation, the .476 Eley will readily interchange with the earlier .450 Adams and .455 Webley rounds (the latter in black powder Mark 1 and smokeless Marks 1 through 6), as well as the .455 Colt (a U.S. commercial brand for the same .455 Webley round, with slightly different ballistics), which all use the same .455 in (11.6mm) bullet, the distinction being in how the bullet diameter was measured.

Link to comment
Share on other sites

En Vithavuori tabell fra -83 oppgir trykk på deres ladning for .32 acp til 1800 bar, .32 S&W long til 1200 bar. Har bare skutt 32 i S&W mod 16 og Ruger SSM.

 

Her http://www.handloads.com/misc/saami.htm er 32 long oppgitt til 15000 PSI og 32 mag til 21000 Cup.

 

En jeg snakket med hadde en Merwin Hubert lommerevolver (fra 1880 åra) i 32 s&w short. Den patronesken som fulgte med revolveren var 32 acp! Han hevdet at dette var patronene svigerfaren hans hadde brukt i revolveren under krigen. Jeg anbefalte ham ikke å prøve.

 

Revolveren var jo laget for sortkrutt, og 32 s&w short

Link to comment
Share on other sites

Det rådet får man håpe han følger. Om kanskje ikke revolveren har den store verdien, er det synd om den blir ødelagt. Skytteren kan jo selvfølgelig også komme til skade, men normalt er det nok størst fare for de som står rundt når en revolver blåser ett kammer, eller tre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
.32 Smith & Wesson (.32S&W) og .32 Smith & Wesson Long fra en .327 Federal Magnum

.357 magnum/.38 special

.44 Magnum/.44 Special

.41 Magnum/.41 Special

.45 Colt / .45 S&W (a.k.a ".45 Schofield")

.44 Special / .44 Russian

.460 Smith & Wesson. spiser .454 Casull/.45 Colt

.38 Short Colt kan avfyres fra en .38 Special /.357 Magnum revolver

.38 Long Colt kan avfyres fra en .38 Special /.357 Magnum revolver

.44 Russian kan avfyres fra en .44 Special eller .44 Magnum Revolver.

.480 Ruger/.475 Linebaugh revolver

.445 Supermag kan avfyre .44mag og .44 special

.500 S&W Special / .500 S&W Magnum revolver

 

noen kommentarer eller rettelser ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...