Jump to content

Skal alle rifleløp innføres i våpen registeret?


Drever_Jan

Recommended Posts

Har hørt om ulik praksis ved kjøp/bytting av ekstra løp.Noen krever våpentilatelse og andre butikker/privatpersoner sender løpene i posten uten noe papirer.Dette gjelder ikke kun privatpersoner.

Særlig i DFS miljøet der piper byttes jevnlig og deretter solgt videre og brukt som jaktpiper.

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du ei pipe i samme kaliber som den du har i våpenkortet ditt trenger du ikke å føre dette inn, er det et annet kaliber så må det søkes om ervervstillatelse og føres inn i våpenregistret,du vil få ett eget våpenkort på pipa, hvor nummeret på piap står samt kaliber.

 

Jeg har flere piper i samme kaliber, disse kjøpte jeg over disk hos våpenbutikken og tok de med hjem, det kan hende dette er feil, men det har gått greit for meg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøper du ei pipe i samme kaliber som den du har i våpenkortet ditt trenger du ikke å føre dette inn

 

Bare hvis du lar børsemakeren beholde den gamle.

 

 

 

Kommer ann på hvordan man tolker paragrafen....

 

Stå vel "... i samme kaliber som skal byttes ut..."

Strengt tatt står det IKKE at man MÅ levere inn det gamle løpet etterpå....

 

Kan seff argumentere med at man antar at det var meningen at man skulle levere inn det gamle, men det tolkes ulikt rundt i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...