Jump to content

Vilken lyddemper bør jeg kjøpe??


Tikka T3 6,5 x55

Recommended Posts

tror løpes dim er 6 mm
Utvendig :?::wink:

 

Fra spøk til revolver, du kan benytte enhver demper på markedet som er tilpasset dette kalibret og større. Bruker du søkefunksjonen øverst på siden er det bare å lese til øyet blir stort og vått. Søk på lyddemper 6,5

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kaliberet er 6,5 x55 og skal vel for det meste brukes på storviltjakt og revejakt

tror løpes dim er 6 mm

 

Du hadde slitt litt med å få en 6,5 kule gjennom den tuppen :mrgreen:

 

Jeg har nettopp byttet til den nye hausken demperenen og er svært fornøyd både med vekta og dempingsefekten på denne modellen, jeg betalte 2800 kr for den og vil annbefale denne til andre,

Link to comment
Share on other sites

Hvor fik du den så billig???

Og lengden på løpet måles fra hvor?? Innvendig/utvendig??

 

Lengden på løpet måles fra der det begynner i låskassen på våpenet og frem til munningen. (dårlig forklart gitt :wink: ) Om du tar ut sluttstykket og kikker inn i låskassen, inn mot løpet, vil du se hvor løpet starter. Mål herifra til munningen. Lengden på løpet er like langt innvendig og utvendig :wink:

 

Så til demperen. Jeg og mine bekjente har god erfaring med både A-TEC, Hausken og V-MAC :D

 

edit: korrektur.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke fraråde eller råde deg til hva du skal kjøpe.

De fleste er ok.

Den som normalt demper best er den som har størst indre volum.

Stål holder lenger enn aluminim.

Tenk litt på at du skal rengjøre demperen så til mer avansert innmat, til mer rengjørings arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Du skal skyte noen tusen skudd for og slite ut en A-tec alu demper, så for jakt holder en sånn i veldig mange år. Ang avansert design så er det som flere har utalt at de nekter og tru at en så enkel demperdesign som A-tec modul er, demper så godt som den gjør :mrgreen:

 

Vis du skal ligge på banen og pumpe ut skudd så er det slvfølgelig ståldempersom er det beste.

 

Jeg har både alu og ståldemper fra A-tec og kunne ikke være mer fornøyd en det jeg er :D

Link to comment
Share on other sites

Hausken er lett å demotera, noko som må gjerast ein gong i året.
Javel, gjelder dette for alle dempere :?: Jeg vil si at kjøp deg en demper som du slipper å rengjøre br-reflex så slipper du bekymringene med det å åpne demperen. Den bygger (T8) 9,8 cm forran munningen.
Link to comment
Share on other sites

har du sett på denne,jeg syntes den virker fin.

skal få henta vapentidningen hos en snart og der er det en test på de forskjellige demperene

 

http://www.vallrudvision.se/system/visa ... &HSID=9053

 

Jeg har denne demperen og er veldig fornøyd med den. Kan dog ikke snakke av lang erfaring med den, men har brukt den på jakt i hele høst og er kjempefornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Alm`s demper på 30-06 rifla mi. Godt fornøyd med den. Det smeller litt, men den tar av for "pipinga" i hue etter skyting.

Med tanke på at det fortsatt er mange som skyter uten demper, så er det iallefall et godt alternativ. Om den er best kan sikkert diskuteres, men med tanke på størrelsen, så synes jeg den gjør jobben bra.

 

Rifle002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg og "Hjortefant" har fått pris på demper nå.

 

Pris på Hausken Std. lyddemper er kr. 3.690,- + montering kr. 650,- + gjengebeskytter kr. 160,- = kr. 4.500,-.

Hos Petter Sannes

 

 

Er dette billig eller passe til å være husken??

Har hørt det skal være bra!!

 

Synes demperen hørtes dyr ut. Har du hørt med Jakt&Friluft?

Monteringsprisen er grei. Husk at du skal ha en pen beskytter :wink:

Link to comment
Share on other sites

@ cita

 

Da må du skrive inn konklusjonen av den testen.... Du skal slippe å skrive hele... :mrgreen:

 

det er svårt att utnamna någon av damparna til best i test .a-tec tmm5 från vår forra test forsvarar sin plats i toppen men får ocså ge plats åt nykomlingen vallerud vision vmack.båda modellerna ar moderna och kan anpassas til et specifikt behov samtidig som de dempar bra nog.(mener og huske at vmack dempet 2 eller 3 db mindre enn hausken standar som var best)

cmm6 i stål gor också ett mycket bra jobb men er lite større an ase ultra som er kungen av dampingen i kompaktklassen.

Får ikke bry dere om alle skrivefeilene.

Har bestilt en vmac,så nå er bare spørsmålet hvor mye jeg skal tørre å kappe løpet i 3006 til.

fikk beskjed et sted i dag at 48 cm ikke var noe fare,et annet sted 51 og til slutt 55 et annet sted,fa..n å vanskelig.

erfaringer motas med stor takk her,og det haster før jeg blir gal :oops::oops::lol:

Link to comment
Share on other sites

Synes demperen hørtes dyr ut. Har du hørt med Jakt&Friluft?

Monteringsprisen er grei. Husk at du skal ha en pen beskytter :wink:

 

Denne prisen var inkludert gjening og beskytter. jakt og friluft sin koster 3100.

Desverre kunne ikke børsemaker ta på seg kun gjenging, og for å slippe å kjøre x antall km for å få gjort det på en god måte tror jeg faktisk jeg er villig til å betale denne 500 lappen... :wink:

forresten ligger denne demperen hos Hausken.no til kr 3690,-

 

Har sjekka litt rundt og han vi fikk prisen hos har fått veldig godt omdømme på slike jobber.....

så jeg så litt på plusser og minuser og regner med at jeg havner hos han.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...