Jump to content

Forbud mot Hagle - så NFPS... VIKTIG!


K-pro

Recommended Posts

Brevet er vel foreløpig forbeholdt medlemmer av NFPS. De kan laste det ned fra forbundsiden

I og med de la det ut slik man må fylle inn medl nr og navn, vil ikke jeg legge/lagt det ut for alle før evt forbundet sier det er ok.

å da er det vel vanskelig å diskutere det, så lenge det ikke kommer "ut".

da kan jo de som har lest brevet fortelle hva de vil og unnlate å fortelle resten.

Link to comment
Share on other sites

å da er det vel vanskelig å diskutere det, så lenge det ikke kommer "ut".

da kan jo de som har lest brevet fortelle hva de vil og unnlate å fortelle resten.

 

 

Tråden er lagt under "praktisk" og vel kanskje tiltenkt disse skytterene. Siden det ikke ligger under lover og regler eller noe lign.. :wink:

 

Er selvfølgelig vanskelig å diskutere noe man ikke har lest, og man står jo fritt til å vente til evt blir publisert. Eller du kan sende mail til forbundet og klage over at du ikke får lastet det ned. :P

Det kan jo også være NFPS ikke ønsker å publisere det før det har sendt ett svar på det til POD.....

Link to comment
Share on other sites

å da er det vel vanskelig å diskutere det, så lenge det ikke kommer "ut".

da kan jo de som har lest brevet fortelle hva de vil og unnlate å fortelle resten.

 

Det er vell det som er hensikten med å ikke legge det ut for alle..

 

Jeg fikk lest det før det ble tatt bort, og jeg må si at jeg synes POD er fullstendig på jordet i denne saken. Om det er slik at våpen ervervet for jakt ikke er lov å benytte til konkurranse tror jeg brorparten av jaktfeltskyttere i NJFF er lovbrytere. Og magasinbegrensninger for våpen til jakt gjelder selvfølgelig ikke når våpenet benyttes til konkurranse eller trening.

 

Jeg synes POD burde bli konfrotert med dette. Hadde jeg skulle svart ville jeg skrevet ett kort brev der jeg informerte om at hagle er en del av IPSC sitt internasjonale program, og dermed også NFPS sitt. Deretter ville jeg at POD skulle komme med lovhjemmel for hvordan de kan påstå at NFPS ikke er "godkjent" for hagleskyting, og (kanskje mest interessant) lovhjemmel for at våpen ervervet for jakt ikke kan benyttes til konkurranse. Noe mer enn dette er det ikke grunn til å diskutere med POD, dersom de ikke kan komme med lovhjemmel på disse to punktene er saken avsluttet her.

 

Problemet for NFPS her er vell at de alltid må oppføre seg som beste gutt i klassen, og uansett hvor korrekt de opptrer sitter motparten fortsatt med sin personlige agenda og finner opp tolkninger med tilhørende rundskriv etter behov...

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

de etterlyser bla noe de sannsynligvis har blitt lovt fra forbundet?

 

 

Mye har de svart på selv, de har i rundskrivs form gjort det veldig greit å se hva som er tillatt å kjøpe av 1/2-auto rifler og pistoler. Men ja, forbundet burde ha svart på disse henvendelsene. Til forbundets forsvar så er NFPS et lite forbund uten ansatte-alle oppgaver skal altså gjøres på dugnad og ikke av ansatte (som feks DFS og de forbundene som er tilknyttet idrettsforbundet har ordnet seg) og da vet vel de fleste at ting-tar-tid.

 

Det maset med pumpehagler har ikke POD dekning for å hevde er tvilsomt på noen måte ettersom det ikke finnes spesifike regler utover min løpslengde. De har også tidligere gått på trynet når de rettslig har prøvd dette med "vesentlig endring" i saker som endrer våpenet mye mer enn en magsinforlenger som monteres/demonteres på 2 minutter.

Denne H&K SP89en er det direkte latterlig å komme trekkende med, innehaver av våpenet søkte på nøyaktig dette våpenet, fikk den innvilget, brukte den aktivt på stevner og trening i nærmer 2 år før POD fant(gjett hvordan..) ut at saksbehandler hos Politiet hadde gjort en feil. Deres løsning var å velte ansvar og økonomisk tap over på våpeneieren istedet for å rydde i eget system og påføre registerkortet "tillates ikke solgt".

De to haglene som nevenes er begge anskaffet før rundskrivet som forbyr dem kom og er selvfølgelig 110% lovlig å eie og bruke-de er bare ikke mulig å kjøpe eller selge i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

......Selv om man ikke eier en tråd fordi en startet den (noe som hadde vært topp noen ganger :D ) har jeg lyst til å komme med informasjon som kan være nyttig og muligens betyr at det er i vår interesse å la denne saken få hvile noe.

 

Har snakket med alt som er av sentrale personer i NFPS i dag og sitter inne med et sterkt inntrykk av at de både ser alvoret OG jobber med en klar og tydelig strategi som utelukkende fokuserer på det beste for forbundets medlemmer.

 

Jeg er i alle fall beroliget med at de på ingen måte lar oss i stikken, men søker en konstruktiv, men fast dialog med POD. Også om den meget omtalte sammenkoblingen.

 

I den grad det er mulig vil jeg komme med det råd at vi gir Styret i NFPS ro til å komme i havn med sine mål, som på ingen måte er defensive. Skulle det stoppe opp, vil medlemmene umiddelbart bli varslet og vi kan fortsette da med å yte det press vi kan (og må).

 

Min oppfordring, som medlem i NFPS, er å gi Styret tillit til å ordne opp her (og ro)!

-skulle de svikte kan vi jo alltids straffe de på Tinget :wink:

.....

 

Minner om denne :wink:

Forhandlingsklima er viktig for gode resultater...

 

Brevet fra POD er den en-sidige fremstillingen av saken, og det vet partene godt.

I stedet for å ta den saken opp i offentlig forum ønsker Styret å ta dette rolig og greit opp med POD....

 

Med vennlig hilsen

Jon Andre Garberg

Leder, ESS-GPS

Link to comment
Share on other sites

ehmmm, men det er jo noen fra forbundet som har lagt fram denne saken offentlig og hengt ut pod?

 

 

Hvem da? har ikke sett noen fra styret som har gjort det?

 

Det eneste er Presidenten som informerte medlemmene om brevet og sa at all praktisk hagleskyting er lagt på is....

Link to comment
Share on other sites

siden brevet er noe forbundet jobber med, er det vel i utgangspunktet bare medlemmer som har tilgang på det å en av dem har jo reagert. sa ikke at det var noen fra styret. men om dette var noe styret skulle jobbe i fred med, hvorfor er det da "sendt rundt" ....

Link to comment
Share on other sites

POD brevet er vel å betrakte som undratt fra full offentlighet foreløpig, derfor er det lagt inn som nedlasting kun for medlemmer samt at vi som er klubbkontakter fikk det på mail med et følgeskriv.

 

Tror det K-pro hinter til over her er at vi skal la denne tråden være taus inntil forbundet har fått tatt grep og satt igang dialogen.

Link to comment
Share on other sites

POD brevet er vel å betrakte som undratt fra full offentlighet foreløpig, derfor er det lagt inn som nedlasting kun for medlemmer samt at vi som er klubbkontakter fikk det på mail med et følgeskriv.

 

Tror det K-pro hinter til over her er at vi skal la denne tråden være taus inntil forbundet har fått tatt grep og satt igang dialogen.

 

det kan være et greit hint.

men det er vel den samme som har starta tråden og satt i gang diskusjonen?

selvmotsigelser?

Link to comment
Share on other sites

POD brevet er vel å betrakte som undratt fra full offentlighet foreløpig, derfor er det lagt inn som nedlasting kun for medlemmer samt at vi som er klubbkontakter fikk det på mail med et følgeskriv.

 

Tror det K-pro hinter til over her er at vi skal la denne tråden være taus inntil forbundet har fått tatt grep og satt igang dialogen.

 

det kan være et greit hint.

men det er vel den samme som har starta tråden og satt i gang diskusjonen?

selvmotsigelser?

 

Utvikling :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...