Jump to content

Alle på topp-listen for NSF er borte


bmh

Recommended Posts

Dette er en dårlig og skuffende dag.

NSF har ikke utbetalt noe honnorar til Pål Hembre for den jobben han

gjør med denne listen. Derfor er jobben lagt ned. Dette er trist.

Mye nyttig og spennende statestikk der som kommer bort.

 

Kan ikke skjønne hva NSF tenker på når de ikke er interisert i å

fortsette med sidene.

Pål hadde også i det smått begynt å registere feltstevner med

statistikk og klasseføring.

Listene har hjulpet de fleste klubber når det anngår å fylle ut

startkortene. Det er mange andre forrdeler også.

 

Kan personlig ikke skjønne hvorfor NSF ikke ser verdien i den jobben

som Pål har lagt ned.

Hva mener dere om denne saken?

Link to comment
Share on other sites

Tror nok at hvis alle fakta hadde kommet ut hadde nok ikke innlegget ditt blitt postet ;-) Meg bekjent har Pål fått støtte fra fagkomite for å gjøre denne jobben så det er ikke riktig at han ikke har fått betalt. Spør fagkomite om dette så får du sikkert svar.....Og det å begynne med felt er ett håpløst arbeide med ett excel ark.

 

Først, Pål har gjort en kjempejobb, og listene er veldig bra de, men hvorfor skal vi betale for en jobb som ett elektronisk register vil gjøre gratis? Det sentrale medlemsregisteret har en beta versjon som skal kunne fikse dette, med tiden vil dette sikkert bli testet og lagt ut slik at klasseføringen kan gå gjennom dette.

 

Og i mens skal vi betale 100 tusener av kroner for å ansette en mann på heltid for å jobbe med en excel fil ?? Hvor mye er DU villig til å betale for å få disse listene? For vi snakker om en heltidsstilling. Dvs 400+ i året og i tillegg kommer sosiale utgifter....

 

Men vi kan sikkert legge på kontigenten med 200 kr pr aktive skytter, så slipper sekretærene å jobbe noen timer pr år for å klasseføre.... ;-)

 

Nei, veien å gå er elekronisk. Da kan vi logge oss på og hente ut akkurat hva vi måtte ønske oss. Tenk hvor enkelt det kunne vært å dokumentert aktivitet da !!!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desverre helt blank på data. Så excel fil sier meg lite.

Det å gå elektronisk vet jeg ikke hva innebærer. Men er det enklere

og billigere, så er ikke noe som er bedre enn det.

 

Var så mye store ord om det sentrale medlemmsregisteret for mange

år siden. Mener det har gått veldig sakte fremmover med registeret

de siste årene. Så jeg kan ikke tenke meg at det kommer noen geniløsning

med det første. Men vi får håpe at jeg tar feil.

 

Jeg skrev litt klønete anngående honnoraret til pål. Jeg tolket det slik som

Pål skriver, at han ikke hadde fått noe for dette i januar. Mente ikke den

jobben han hadde gjort tidligere.

 

Det er mye jeg ikke vet om denne saken. Ble bare så skuffet når den var

lagt ned. Forhandling av lønn har jo flere sider. Men håper det ordner seg,

for vi burde opprettholde denne siden inntil noe enklere å billigere

eventuelt er klart. Det er nå min mening.

Link to comment
Share on other sites

Det er prisverdig at NSF vil gå for en bedre og billigere dataløsning. Om en ser på tempoet i utviklingen av nåværende nettsider, frykter jeg at det vil gå vinter og vår før noe nytt er på plass. Ikke en gang diskusjonsforumet har en grei å få opp igjen det siste halve året.

 

Følgende er kritikkverdig:

 

1. Oppdateringene på fsu.no legges ned før noe nytt er på plass.

2. Det er ingen informasjon om dette på skyting.no

3. Det har ikke gått ut noe informasjon om når nytt system kan være i drift.

4. Det finnes ingen informasjon om hvordan resultater nå skal meldes sentralt.

5. Det finnes ingen informasjon om hvordan "Vinterserien" skal videreføres.

 

Kan en ane at NSF bryr seg relativt lite om den skytingen som foregår innenfor landets grenser?

 

Personlig ville jeg gjerne betalt 200 kroner ekstra for videreføring av arbeidet på fsu.no

Link to comment
Share on other sites

Innspill i debatten:

 

Det er en link til statistikken på hjemmesiden til NSF. Ikke hvilken som helst link slik som man finner under "linker til andre kjekke sider om skyting" men en link som kan tolkes som er deres offisielle lister.

 

Hva synes folk om dette?

Link to comment
Share on other sites

Listene som Pål har laget og som har ligget på fsu.no har vært veldig bra, og de har nok gjort sitt til at mange skyttere har trent litt ekstra for å bli bedre og krabbe oppover på listene....

 

Men jeg tror nok ikke at man skal begynne å legge noe skyld på NSF for at vi evnt ikke lengre har disse listene. Det er heller ikke noe lov som sier vi skal ha disse. Men skal være en av de første som sier at vi bør ha de....

 

Det som er leit er at vi desverre har ett forbund som ikke bestandig ser nytten av å ikke følge strømmen. Vi har en av de dårligste nettsidene som finnes (ref undersøkelse gjort for en tid siden) og vi har ett sentralt medlemsregister som kun har fått 1 av 3 moduler gjennomført. De to siste modulene som inneholder det som skytterne og klubbene virkelig har nytte av står vente på seg, dette pga av valg av utvikler/firma som var billig men som desverre manglet kompetanse til å utvikle dette på en riktig måte. Nå skal det sies at det jobbes for å ferdigstille registeret med de nye eierne av dette firma, så vi for håpe at alt ordner seg. En ting som har kommet fra registeret er det også omtalte Skytternytt, så noe positivt har det jo gitt fra seg.

 

For de som måtte lure på hva excel er, kan jeg fortelle at det er ett elektronisk regneark. Du vet en elektonisk utgave av det man førte regnskap på i gamledager ;-)

 

Vi må kunne begynne å se fremover, tenk å ha muligheten til å poste resultater direkte på web mens stevne går. Eller at etter du har skutt stevner og du kommer hjem, kan du logge deg på og sjekke hvilke klasser du ligger an til. Man kan også generere lister basert på hva man måtte ønske seg. Dette er fullt mulig, og det beste av alt er at vi får en riktig klasseføring av ALLE skytterne i Norge.

 

Eneste som mangler nå er å sette en verdi på feltløypene som blir skutt, slik at en "alle på topp" liste på felt også kunne blitt laget :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

men hvorfor skal vi betale for en jobb som ett elektronisk register vil gjøre gratis? Det sentrale medlemsregisteret har en beta versjon som skal kunne fikse dette, med tiden vil dette sikkert bli testet og lagt ut slik at klasseføringen kan gå gjennom dette.

 

Jeg er både datakyndig og arrangementskyndig, og nysgjerrig...

Ettersom Bromark tydeligvis har oversikt over den uferdige løsningen, så skulle det vært interessant om han kunne beskrive hvordan det sentrale medlemsregistret skal fikse den jobben som Pål gjør, og det gratis? Problemet er ikke å "dra" resultatene ut av en database, men å få dem inn der!

 

RML

Link to comment
Share on other sites

Det er en enkel sak. Man kan feks genererer en rapport fra ett resultatprogram som inneholder det man trenger av informasjon. Denne filen (xls, txt, xlm eller csv format) blir da lastet opp til registeret av arrangøren.

 

Registeret er da satt opp til å ta i mot dette ved at man kun browser seg frem til filen og velger "last opp". Enkelt å greit....i tillegg kan en del ferdig definerte rapporter ligge klare, men skytterne må også ha mulighet til å generere sine egne basert på diverse valg.

 

For de som ikke har resultatprogrammer må resultatene ha en viss form, dvs at man må lage en mal som kan benyttes. Enten i excel eller i word, kan ikke se det helt store problemet her egentlig.

 

Dette er veien å gå for fremtiden, løsningen ligger der og er nesten ferdig utviklet. Vi må bare få de til å ferdigstille dette også kjøre en test på det før vi tar dette i bruk. Sammen med dette vil vi også kunne få web påmelding for alle stevner.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det høres forlokkende ut, helt til virkeligheten trenger seg på.

Om en legger til grunn hastigheten frem til nå på utviklingen av forbundets (NSF) nettsider, er jeg redd ingen av oss som skyter i V-klasser vil oppleve ferdigstillingen. Inntil da hadde det vært greit med statistikken på fsu.no.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok at statestikken på fsu kommer tilbake, gi det ett par uker :-)

 

Uansett må vi få NSF til å fokusere videre på utviklingen, snakket såvidt med presidenten om dette i går og jeg vet at NSF har fokus på saken. Men desverre så har det kommet noen små hinder i veien som må løses først. Regner med at informasjon om dette kommer med det første.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Firmaet som skulle utvikle det sentrale registeret har vist gått konkurs eller noe.

Blir spennende å hvor fort det går med nye eiere eller nytt firma.

Personlig så tror jeg det fort vil gå et år.

 

Inntil videre får vi håpe Pål kan fortsette med greie betingelser.

Som Bromark skriver, kan det være løst om en par uker.

 

Det er bare så dumt at NSF ikke kommer med noe innformasjon på sin hjemmeside.

Her skulle det sittet noen som brenner for idretten, for å oppdattere siden jevnlig.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare så dumt at NSF ikke kommer med noe innformasjon på sin hjemmeside.

Her skulle det sittet noen som brenner for idretten, for å oppdattere siden jevnlig.

 

APLAUDERES :!::!::!:

Absolutt på tide å få en skytterinteressert fyr annsatt inne på kontoret til NSF :wink:

 

Mannen med hår og skjegg tror jeg har endel andre interesser som drar mer. . . :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan jo alle synse i det vide og brede om interne prosesser vi ikke vet noe om. Men det som i alle fall er en kjensgjerning er at statistikken på FSU sine sider i alle fall har fungert!

 

I kontrast til mye annet av NSF/idretten sin data/interett-satsing. Medlemsregister, diskusjonsforum, nettside (ligger nede i skrivende stund) har jo alle hatt sine problemer. Forumet ser det ut til at man rett og slett har gitt opp.

 

Ånei, der fungerte NSF-sida igjen. Rett skal være rett.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:) Flott! Og til alle som forstår viktigheten av denne statistikken, så vil jeg gjerne understreke teksten på første side:

Så hvis dere brukere brenner for denne statistikken, prøv å påvirke NSF’ s styre om at denne statistikken er viktig og fremmer rekruttering.

Jeg signerer gjerne på den! Men hvorhen gjør jeg det, pal dått hembre? :wink:

 

:!: Kanskje en av dere racere på stemmegiving kan lage en side som intresserte kan gi sin støtte på?

Og legge en link hit?

Link to comment
Share on other sites

:) Hva med begge deler? Så lenge vi ikke har elektronisk register på plass mener jeg at jobben BØR gjøres sånn at statistikken er oppdatert og tilgjengelig. Ikke for enhver pris selvsagt, men hvor vanskelig kan det være å få på plass et system i disse datatider?
Link to comment
Share on other sites

Ikke vanskelig, men det koster nok litt. Vil tippe på en 100-200 000 for å få ett fullverdig klasseføringsregister sammen med skytedagbok....

I mellomtiden får vi lister som fagkomite betaler for (men tydeligvis ikke nok siden man måtte jobbe ved siden av ;-) ), problemet er at det som mangler er feltskyting og det blir for mye jobb og for dyrt å kjøre manuelt....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...