Jump to content

223 ammunisjon til harejakt?


stian1991

Recommended Posts

Grunnen til at folk ikke har svart deg ennå er kanskje at du har spurt både for vagt og for omfattende. Prøv heller å spesifiser hva slags våpen og kaliber du har, så kan det hende det kommer noen tips.

 

Forøvrig: Hagl str 2-4 for både gås og hare, da er du safe. Rifle: Finkaliber = blyspiss, grovre (6,5 og opp) = helmantel.

 

Finnes mange tips om slikt allerede her inne (et sted).

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at folk ikke har svart deg ennå er kanskje at du har spurt både for vagt og for omfattende. Prøv heller å spesifiser hva slags våpen og kaliber du har, så kan det hende det kommer noen tips.

 

Forøvrig: Hagl str 2-4 for både gås og hare, da er du safe. Rifle: Finkaliber = blyspiss, grovre (6,5 og opp) = helmantel.

 

Finnes mange tips om slikt allerede her inne (et sted).

 

obs glemte og skrive at det var til en howa kaliber 223 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

harepus [...] E vel ikkje kjent for å vere veldig hardskotne greier.
Slutter meg til den. Jeg har bare skutt hare med hagle, men de som har vært ubetenksomme nok til å komme inn på fornuftig haglehold fra meg har ramla ganske så pladask for det meste, helt ned til 28g vismut nummer UK5. De fleste harene har jeg skutt med skogsfuglammo, 36g norsk nummer 4 eller 5, men de har også ramla helt fint for 32g norsk nummer 5 eller 6 i høyfjellet.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...