Jump to content

Schultz & Larsen classic DL, problem med klikk


sandychrimp

Recommended Posts

Schultz & Larsen classic DL . Jeg har endel klikk på denne i kaliber 30-06 våpnet er ca. 2 år gammelt .

 

Er det noen som har hatt samme utfordring og evt. hva som kan gjøres?

Virker som dårlig anslag.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Et par ting man kan sjekke selv. Rengjøring av sluttstykket innvendig og sjekk av at fjæra er hel. For stort patronspill er også en mulighet. Patron vil da skyves frem av tennstempel og anslaget vil ikke bli godt nok (kommer noe an på hvor romslig klaring det er før utdrager stopper patronen). Edit; kan jo også være ammofeil, men det bør kunne utelukkes ved å skyte annen ammo.

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk samme problem med min S&L M97DL. Børsemaker gjorde komplett feilsøk, byttet fjær og diverse justeringer. Da fungerte det ca 1000 skudd, før den klikket igjen. Børsemaker klødde seg i håret, kontaktet J&F som dekket ny innmat i bolten. Siden har det fungert fint.

 

PS det var endel klikk med Fiocchi- patroner under jegertreningene i fjor, hvis du bruker denne kan det absolutt være ammoproblem.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nå begynner dette å bli en del år siden, men rundt ca. 2011 var det jo recall av tennstifter som var brukt i S&L m97 DL i alle fall. Vi fikk tilsendt nye (ny legering(?)) fra jakt og Friluft som vi byttet selv. Tror problemstillingen den gang var fare for tretthetsbrudd eller noe i den gata.

 

 

 

Edited by OptiBond FL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...