Jump to content

Behandlingstid østfold


Recommended Posts

Skrueråmuttere skrev (22 minutter siden):

Ah. Det tar en evighet ja. 

De brukte et par uker her når jentungen søkte første gang, og ei uke nå nettopp - på papir, under 18. Det er jo ikke noe vanskeligere å godkjenne søknaden.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det er mange grunner til at det tar lang tid, men årsaken er ikke at de bruker alle de ukene på din søknad.

 

1. Stort antall søkere, få saksbehandlere

2. Søknader behandles i rekkefølgen de kommer inn

3. Saksbehandlere bruker mye tid på å skrive papirsøknader inn i datasystemet sitt, før saksbehandling kan starte. Her er skrivefeil og dårlig håndskrift en utfordring

4. Saksbehandlere bruker mye tid på å hente inn informasjon som er påkrevd, pga mangelfulle søknader. Her er det oftest manglende dokumentasjon på aktivitet som er grunnen

5. Saksbehandlere bruker mye tid på søknader hvor det dukker opp forhold som må vurderes ift skikkethet - dette er det som tar lengst tid

 

Så, akkurat DIN søknad kan godkjennes på "5 minutter", men det er alt det andre som tar tid før de har de 5 minuttene å bruke på din søknad.

  • Like 5
  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Beklager, jeg var litt vel våken og ble tredjegrads krenket på vegne av ts. Synes du antydet at ts forventet spesialbehandling, men kunne ikke lese at vedkommende hadde skrevet noe i den retning. Derfor syntes jeg det var litt voldsomt å skrive DIN søknad bla.
 

Hvorfor det tar et halvt år er egentlig for spesielt interesserte, det er politiet som må få fikset problemet asap

Link to comment
Share on other sites

Digital søknad på jaktvåpen fungerer vel bra nå? Jeg jakter ikke, så har ikke søkt den veien.

 

Det er en pilot på digital våpensøknad for våpen til sportsskyting nå, så håper det gjør situasjonen bedre.

Link to comment
Share on other sites

AGR416 skrev (4 timer siden):

Digital søknad på jaktvåpen fungerer vel bra nå? Jeg jakter ikke, så har ikke søkt den veien.

 

Det er en pilot på digital våpensøknad for våpen til sportsskyting nå, så håper det gjør situasjonen bedre.

Får bare mase litt til politi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...