Jump to content

I stedet for nettskjæring


Jeger'n

Recommended Posts

Jeg holder på med en ny stokk til ei av riflene mine, men er en knott når det kommer til nettskjæring (og sikkert mye annet også). Innimellom blir det da slik at man er villig til å banne i kjærka. Lurer derfor på om det er noen som har forsøkt dette produktet: "Grepsflater"

 

Hva de fleste av dere sikkert vil mene om prosjektet er forsåvidt ikke interessant, for det kan forutsies uten å være rakettforsker, men erfaring er interessant.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en greie for syntstokker det der...

 

På trestokker..da spesiellt laminat og banestokker, finnes det en annen måte å oppnå ruglete grepsflater på..

 

Jeg så for noen å siden en kar som hadde laga seg en "Nålepute" av pappspiker og to kryssfinerplater.. Med en hammer brukte han dette til å "Punsle grepsflatene med, før han pensla det hele med fortynna epoxy for at det skulle holde seg skarpt. Han hadde også blanda inn svart farge i epoxyen, og sluttresultatet så ganske profft ut..

Link to comment
Share on other sites

Hei ! Laga meg et knivskaft engang, som jeg ville ha godt grep på. Blandet araldit og smurte på skaftet, så drysset jeg på fin-fin sand, og ristet av det løse. Var saker som satt i handa. Var noe skarpmot handa til å begynne med. men en liten runde med smergel-lerret hjalp. Kan tenke meg at noe slikt kan passe på stokken. Maskere området, på med lim og finsand, rist av og la det tørke. Ellers får en kjøpt anti-skli til bruk i trapper på Biltema(tror det var der).

Link to comment
Share on other sites

Takker for forslag. Skal teste de forskjellige metodene på en gammel stokk og forsøke å finne ut hva jeg tror jeg vil bli mest fornøyd med. Har gripmatter fra Pachmayr også, men de tror jeg at må felles ned i treverket for at grepet ikke skal bli for tykt. Derfor jeg var ute etter alternativer.

Link to comment
Share on other sites

...... men erfaring er interessant.
Veit ikke om det kan kalles relevant erfaring men.. Jeg laga en stokk til en Mauser en gang hvor jeg grubla litt på det der en stund før det slo meg. Hvorfor skal jeg ha nettskjering, eller grepsflater? Pistolgrepet ble utformet akkurat til min hånd, og fikk være glatt mot hånda, men pussa med grovt papir på "fingersiden". Jeg var meget fornøyd med resultatet, og angrer litt på at jeg solgte den. Nettskjæringer er pent, men den skal vel være temmelig grovkalibra før det får noen praktisk betydning. Jeg likte akkurat det der så godt at jeg tror nok framtidige prosjekter blir med glatte flater over det hele.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...