Jump to content

systemrifle?


Veivisaren

Recommended Posts

Hallo

 

Nåvel, det er vel ikke helt riktig at lik støtbunn er noe krav for en systemrifle. Jeg har en TC Encore som det finnes 100 forskjellige løp og kalibre til. Selv har jeg løp i .223, .243, 7mm Rem Mag og kaliber 20/76 hagle. Følgelig kan den samme børsa brukes til alt fra elg til rådyr til toppjakt og til fuglejakt, og den teller bare som ett gevær i våpengarderoben.

 

gg

Link to comment
Share on other sites

Strasseren ser jo utrolig kjekk ut! Har klådd litt på den, og det tok ikke lenge før havesyken angrep med full tyngde!

 

Minner jo litt mye om blaseren, men kanskje ikke så rart siden de begge er designet av samme fyr.

Mange nye og smarte løsninger i forhold til de andre systemriflene jeg har sett på.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det med systemrifler når man skal kjøpe flere løp og registrering av disse? må det søkes på hvert enkelt løp, og vil onkel bli kranglete viss du vil ha et løp til en systemrifle i samme kaliber som du har et annet våpen i? kan du søke på rifla med x-antall løp på samme søknad? driver å vurderer schultz & larsen, og detta kan være greit å ha klart før jeg bestemmer meg :)

Link to comment
Share on other sites

Sånn som eg har forstått det so må du registrere kvar løp som "våpendel". Men det treng ikkje søkast og godkjennast, og teller ikkje som våpen i våpengarderoben.

 

Hvert løp må søkes på som våpendel. Gebyret er vel halvparten av gebyr for komplett våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg søkte på rifle da jeg kjøpte Blaseren min. Fikk to våpenkort -ett spesifisert som låskasse med serienummeret fra bæreblokken i skjeftet og ett for løpet. Ved søknad på løp er det vel bar eå spesifisere under andre opplysninger: Ekstra løp til systemrifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...