Jump to content

6,5x55 og links hva kan jeg velge av rifler?


braddenauto

Recommended Posts

lurer på å anskaffe meg et våpen til,å jeg er links.

Det er ikke så veldig mye å velge mellom,har låst meg på 6,5 egentli grunnet ammo tilgangen.

har ikke tenkt å bruke vanvttig med penger,og har ikke så lyst å rote med å bygge dette selv.

er ute etter ei bruksbørse som kan brukes,ikke noe pynt.

 

kunne tenkt meg kanskje:

 

tungt løp

to fot

kikkert (for litt lengre hold)

lyddemper

 

håper på gode råd på links våpen og tilbehør :roll:

Link to comment
Share on other sites

takker for mange gode innspill :)

 

har kikka på tikka t3 super varmint den var litt cool :)

 

Såg selv på ei Tikka T3 Super Varmint, men fant etterhvert ut at den ikke leveres i links. Fant da ut at jeg skulle ha ei Tikka T3 Varmint Stainless som da leveres i links. Sendte mail til forskjellige forhandlere men fikk samme svar fra alle, den kom ikke til Norge før i mai-april. :| Og hadde selvsagt ikke tid til å vente så lenge så endte selv på ei Tikka T3 Lite Stainless som er på vei i posten no :D

Link to comment
Share on other sites

Ser på plaststokken til tikkan,er den sånn "skikkelig" plastikk eller får en sånn leike(brio)følelse?

har prøvd boltgangen og avtrekket på tikka t3 å den syns kjempe god.

 

litt i tvil om det blir plast eller tre stokk.

 

Noen som har syns punkt?

 

eller noen bilder?send på mail eller no..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hvilken stokk du skal velge er mest smak og behag.men jeg for min del liker trestokk best.plast er jo heilt vedlikeholdsfritt men trestokk er mye penere i mine øyne,jeg har ei hagle og ei 22lr med plast stokk,synest det er litt mer kjipt med plast stokk.rustfritt og plaststokk er dog ikkje så verst.jeg hadde ei remington 700 lss tidligere,dette var links men i 3006.denne hadde fin look med rustfritt løp og laminat stokk i litt grålig farge.vet ikkje om tikka lager rifler med denne looken.veit det ligger et bilde av maken rifle undre tråden Bilder av di langholdsrifle side 1,12 innlegg.ja veit det går og linke direkte til tråden.men fant ikkje ut av det :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jo Tikka lager rifler med sånn look :P

Tikka T3 Laminated Stainless har laminat stokk og rustfritt løp, men den leveres nok ikke i links :wink:

 

 

Edit: 7mm Rem Mag var nok litt raskere enn meg der 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nå har ikke jeg lest alle innlegga her,men vil bare slenge inn noe her i full fart til de som ønsker å kjøpe links rifle nå snart...

 

som kjent skal sauer opp mye i pris, rimeligste links går vel opp til gode 21 000kr når de nye kommer inn, sist jeg snakket med landrø hadde han noe få igjen til gamle priser, pr tlf fikk jeg da en pris som var ca 5000 kr under den prisen som blir gjeldene snart. enkelte forhandlere kan kanskje gi ørlite bedre pris, men ikke mye tror jeg... bare ett tips om du vil ha links sauer og ikke betale over 20 K

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Da har jeg fått børsa i hus :D å tror jeg kommer til å bli førnøyd med denne ja :D

eneste som trekker litt ned er tomrommet i kolben,men det visste jeg jo om da.(kanskje det går å fylle med noe,evt.hos børsemaker)

Så nå er det bare å bestemme seg for kikkert på toppen!

bestillte også gummmikule til hevearma + et ekstra magasin just in case.

Link to comment
Share on other sites

Det ble storinnkjøp, det der... Kjøpte links T3 lite, selv (som du ser i signaturen). Veldig fornøyd, og glad for at jeg ikke gikk for stainless. Jeg er ikke noe glad i kompositt/hard/legerings-metaller også ser det søren så tøft ut i helsvart :wink:

 

Er det pga hul-lyden du vil fylle stokken? Kanskje bygg skum er tingen? Om du ikke kan separere mekanikken selv burde du nok få noen andre til å gjøre jobben. Selv er jeg ikke plaga av det.

 

Gratulerer med ny rifle, forresten :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Hei!

oppgraderingsjuk har tatt meg,så i vår vart det zeiss 6-24x56 på tikka`n å er stor fornøyd :D:D

men vart ikkje heilt frisk av d,går å funderer på ny stokk til varminten å har sett en del på jaktstokken til GRS.

den syns jeg såg bra ut noen som har testet den??

men vurdere også demper på børsa å er det noen som har et tips å komme med?

har hausken standard på den andre å syns den fungerer bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...