Jump to content

Jan Bavian

Recommended Posts

Har eit stort problem. Rifla er remington 700xcr 270win, stokk ultimate sniper, leupold qr montasje, meopta r1 3-12x56 kikkert og sonic 45 demper. Problemet er etter innskyting har eg bare ca 3-4 knepp igjen på kikkerten før eg er på maks høgde. Innskutt på 100m med norma elite. Skifta ringer til eit anna sett eg hadde liggende og fikk da 3-4 fleire knepp men dette er jo fremdeles ubrukelig. Skrudde av demper og testa men treffpunkt flytta seg 6-7 cm bare, så den er ikkje synderen. Forslag til kva feilen kan vere? Skal sette på originalstokk og teste med den, men tviler på stokken er synderen fordi løpet ligg fritt heile vegen. Dette er jo ikkje hjelpi og skyte på langt hold med. Har jo ikkje nok knepp ut til 200m eingang. Kikkerten er ok fordi den er brukt på ein av dei andre riflene mine fram til nå og der stod den ganske nøyaktig i midtstilling. HJELP

Link to comment
Share on other sites

Leupold QR? Skinne eller to baser? Det fins skinner som er like høye bak og foran (de er ikke til Remington) og det fins skinner det går an å montere bak fram, og det fins enkeltbaser, og da kan man montere to som er like høye foran og bak... Eller man kan bytte om basene. Og da blir det slik som det beskrives her.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Støtter forslaget til Thor. Ei 20 MOA skinne bør løse utfordringene du har, på enklest mulig måte.

Alternativt kan du shimse den ene basen med et 0.5mm shims.

Du kan jo bare for ordens skyld sjekke  fremre/bakre låskassebro for å eliminere skjevt hullbilde.

ikke uvanlig desverre at det er avvik der, 

Legg en linjal på fremre og bakre base for å sjekke parallitet, så ser du det ganske enkelt.

Om det er skjevhet her, så har ikke dette direkte sammenheng med utfordringene du har, men det er ofte en "følgefeil"

 

 

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over her. Ville forsøkt å finne rotårsaken til problemet. Om det er skjevheter det ikke er stort å gjøre noe med, uten at det blir en stor operasjon, som feks feil på pipegjenger eller kroket pipe, kan man jo ty til tilta skinne, eller andre løsninger for å maskere feilen.

Link to comment
Share on other sites

Det er 2baser ja. Kan ikkje bytte dei om pga skruehull er ikkje like på fremme og vakre base. Men har ei til lik rifle med samme montasje, har tenkt og flytte den over med montasje, ringer og kikkert. Dette veit eg er i orden for det funker på den rifla. Må bare få tid til og gjere det.

Link to comment
Share on other sites

har no skifta baser fra den andre rifla eg har som og er ein rem 700. Fikk no 43 knepp og gå på. Men det er ikkje mykje det heller. Har 3 sett med like ringer og prøvd alle uten stor forskjell. Har no bestillt ei skinne med 20 moa. Veit at det ikkje er riktig løysning men det er enklere no en og levere til børsemaker for sjekk/retting av låskasse/løp. Det får bli neste gang. Må til Førde for og komme til våpensmed og det tek 1,5 time kvar veg og det gidder eg ikkje no. 

Takk for svar og gode råd

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...