Jump to content

Jegerprøve


FrodeR

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg ønsker å begynne med jakt, men arbeider til sjøs og sliter med å finne jegerprøve kurs som passer med rotasjonen.

 

Er det mulig å ta jegerprøven på internett?

Har prøvd å søke etter dette på nettet, men finner bare slike som selger tilgang til tidligere eksamener som øving til kurs.

 

Link to comment
Share on other sites

Vel Chiefen,

Siden Jeg synest det var for langt å pendle fra Ålesund til Molde, så er ikke Oslo et alternativ😃

 

En ting er at det ikke er kurs i nærheten som Jeg kan ta, med det er vel også slik at Jeg ikke får kjøpt våpen slik at Jeg kan begynne skytetrening før Jeg har tatt jegerprøven, eller vært medlem i forening/lag i 6mnd? 

Link to comment
Share on other sites

Luftgevær er knall! Husker godt at Velferden organiserte skytekonkurranser med et slikt et da jeg var på båt. Å ta med et luftgevær om bord skulle vel ikke by på noe problem.

Har du prøvd å ta kontakt med din lokale JFF? Broren min maste på foreninga her, og fikk med seg såpass mange andre at det kom noen instruktører innom for å holde intensivkurs.

Hva pendling angår, er da ikke 2 timer og litt hver vei så veldig langt. Om det er et problem, kan det kanskje la seg gjøre å finne billig overnatting hos slekt eller venner, eventuelt noe på Airbnb mens du er der?

Link to comment
Share on other sites

Johan, å ta med et luftgevær ombord i dag ville være like enkelt som å gå med geværet i hendene nedover Karl Johan......

 

Kanskje man kunne gjort det på et skip i langfart, men hvertfall ikke på offshore.

 

Jeg har skutt mye med luftgevær og leirdue i tidligere år, men ikke rifle.

 

Jeg får mase på foreningen.

Edited by FrodeR
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, FrodeR skrev:

men hvertfall ikke på offshore.

Kjenner flere som jobber på offshorefartøy som har med luftgevær ut og skyter ombord.

 

Har du i det heletatt vært i kontakt med arrangør av kurset eller bare sett på datoer på nett? De fleste arrangører er ganske fleksible og ordner med oppsamlingskvelder for de som ikke har anledning ellers.

Om ikke noe passer er nok løsningen som chiefen sier: Ta en ferieuke i Oslo og ta kurset intensivt.

Evt to helger på Aure i slutten av april.

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, FrodeR skrev:

Johan, å ta med et luftgevær ombord i dag ville være like enkelt som å gå med geværet i hendene nedover Karl Johan......

Det skulle ikke være det store problemet. Ta det opp med skipperen og få velferden ombord med på laget. Rederiet har en agent på land som ordner det praktiske.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...