Jump to content

Rev i boligfelt.. hva kan gjøres?


Sør-jeger

Recommended Posts

Nå har jeg våknet to netter på rad av en rev har stått i hagen vår og nabohagen og gaulet..

 

Vi bor i et eldre nabolag, tett til skog og har rådyr og hjort som spiser i hagen vår og går gjennom hagen for å komme til skog lenger nedenfor.

 

Vi har tre katter, en gammel og tykk og en ungkatt. Litt bekymret for den yngste da den kanskje ikke skjønner faren med den.

 

 

Har dere noen råd til hva vi kan gjøre, før reven og kattene våre treffer på hverandre?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Katter som går fritt utomhus, kan en ikke passe, eller vokte. Det er alltid en sjanse for at de kan bli skadet eller drept, enten det er av en rev, hund, grevling, mink, en bil, eller en nabo som blir lei kattemøkk, i blomterbedet sitt. Er du redd for kattene, så lag kattebinge/inngjerding ute :)

 

Katter er likevel ikke så lette å ta for rev/hund, med det skjer.

 

Glem hele greia, kattene går nok utenfor hagen din også og du kan ikke drepe alt som kan ta kattene dine.

Link to comment
Share on other sites

Ungkatten er sikkert raskere til å klatre opp i ett tre enn både den gamle og den tykke katten, så jeg holder en knapp på at den klarer seg best. :lol:

 

Kom til å tenke på filmen Zombieland..... "the faties die first"

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke vært så altfor bekymret for kattene, kan hende den yngste, men er den relativt normalt bygd så gjør det ikke noe. Katten har 18 klør og de 3-4 revene som holder til på min eiendom har lært den leksa der. Katter er egentlig utrolig tøffe dyr.

 

Har faktisk på film der vi har lagt ut mat hvor disse revene må pent og pyntelig vente til at nabokatten har tatt det den skal :lol:

Link to comment
Share on other sites

Med minstemann må du vel heller forvente døde reveskrotter på trappa :mrgreen:

 

Holder du de inne på natta tror jeg det går bra, da er sjansen for et møte ganske liten. Og som andre har påpekt er katter tøffe dyr, en rev skal være ganske sulten for å prøve seg på de. Ser du skabbrev bør du ta de ut snarest (gjelder jo uansett), men ellers ville jeg tatt det med ro.

Link to comment
Share on other sites

Nå klarer jeg ikke å dy meg....Svært til dårlige holdninger blant flere her..Kjempelurt å oppfordre til lovbrudd på et åpent forum :roll:

 

Også til trådstarter: Du får tolke dette som du vil...Men jeg reagerer på at motivasjonen din for å få skutt denne reven er at du er redd for kattene dine..Katter liksom, som er like ønsket i norsk fauna som mink og mårhund.

Nei huff...Du får komme deg ut på jakt som kan forsvares, nyt opplevelsen med revejakta. Dette forbanna tøvet enkelte oppfordrer til skal du ikke høre på. At noen har misforstått hva det vil si å være en jeger skal ikke gå ut over deg (trådstarter).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...