Jump to content

2 løp ingen demper =(


Dragonslayer

Recommended Posts

Ønsker å sette på en lyddemper , tenkte å sette / kappe det lengste ekstra løpet mitt og få en børsemaker til å lage lyddemper på den.

 

1035435.jpeg

 

Noen som hvet hvem som kan gjøre dette for meg ? Burde jeg her velge en telescop-demper eller er det egentlig ett fett ? har sett noen dempere slik som bilde vist under men er mest interesert i en rrund demper i aluminium slik som a-tec leverer

 

1035437.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Pistol med demper er vel på ingen måte ulovlig?

 

Problemet som kan oppstår er vel endel håndvåpen kombinert med gjenger på pipa, om jeg ikke husker helt feil, men det er i så fall ikke et generelt forbud. Korriger meg gjerne om jeg ikke har fulgt med i timen.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge våpenet ikke kommer med vekt over 1400g fra fabrikk, har magasin foran for grepet. og en ting eller to til (husker ikke), så er ikke gjenger på pipa ulovlig.

 

Merk at gjenger en ei pistolpipe, må man huske å sjekke hva annet man ikke har lov til å gjøre i kombinasjon med dette.

 

Før var det litt enklere, da kunne man ha to eller tre forbudsutløsende endringer i kombinasjon, nå er det kun en ting man kan endre på. Har man en match pistol (t.d. Pardini/Hammerli SP) med mag foran grepet, er det ikke lovlig å gjenge pipen på disse nå (før kunne man det).

Link to comment
Share on other sites

3.6.3.1 Generell godkjenning for erverv av halvautomatiske skytevåpen

Politidirektoratet vil i medhold av våpenforskriften § 7 annet ledd i forskrift gi en generell

godkjenning for halvautomatiske pistoler som kan erverves av personer som fyller vilkårene,

både med hensyn til vandel og dokumentert behov. Den generelle dispensasjonen gjelder

likevel ikke dersom våpenet har to eller flere av følgende egenskaper:

 

Magasin som monteres utenfor pistolens grep

Gjenget pipe hvor det kan monteres pipeforlenger, flammedemper, fremre

pistolgrep eller lyddemper

Hylse montert til pipen som helt eller delvis dekker denne og gjør det mulig å holde

våpenet med dårligste hånd uten å bli brent

Vekt fra fabrikk på mer enn 1 400 gram

Muligheter for å sette på folde, teleskop eller lang stokk

 

 

Dvs å montere lyddemper på en Desert eagle er forbudt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...