Jump to content

Norma LOT-oversikt?


Akto

Recommended Posts

Noen som har en oversikt over Norma LOT og tidsperioder? 

 

Har en gjennomsiktig plastflaske med N15 som jeg lurer på hvor gammel kan være. Ladetabellen refererer til Sauer-pipe på 740 mm så den er sikkert nyere enn 1990. Er det de to første tallene i LOT som angir årstall, altså at dette kruttet kan være fra 1997?

 

IMG_5100.jpeg.8f41ecbc0059ed8895dbce95cf12c112.jpeg

 

IMG_5101.jpeg.84af505ff85650db0eb4de48fe32e6a3.jpeg

Edited by Akto
Link to comment
Share on other sites

Akto skrev (2 timer siden):

Er det de to første tallene i LOT som angir årstall, altså at dette kruttet kan være fra 1997?

Ja, sannsynligvis. I hvert fall var lotnumrene konstruert slik første halvdel av 2010-tallet. I dag starter Norma sine lotnumre med firesifret årstall.

Link to comment
Share on other sites

Flasken er uåpnet. Skulle kjøpe noen kuler av en på finn, og han lurte på om jeg ville ha med tennhetter og krutt. Forseglingen er ikke brutt, og basert på hvor pene tennhettene var så tror jeg dette er lagret godt nok. Kommer til å prøve kruttet, starter midt på treet - jeg skyter med N19 som er fem år eldre enn dette så jeg er ikke veldig engstelig 😊

Link to comment
Share on other sites

Ei tohi varjata skrev (3 minutter siden):

Bare en "faktisk...." liten fra sidelinja her, lot er et substantiv, ikke en forkortelse, og trenger ikke stå i blokkbokstaver 🥸

 

Ole

 

Ja, jeg har aldri forstått hvordan jeg på korrekt vis skal bruke begrepet/ordet lot i en setning, men jeg har i alle fall forstått at det ikke er et verb 😅 Ei heller entallsform av den kvinnelige delen av totalforsvaret 🙈

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...