Jump to content

Oppbevaring av ammunisjon i låsbart sikringsskap?


Lypsyl

Recommended Posts

Slik jeg forstår bestemmelsene rundt oppbevaring av ammunisjon, så skulle vel dette være godt innenfor, men jeg 

lurer på om kammeret har noen erfaringer med eller motforestillinger til dette? :) 

 

Edited by Lypsyl
Beklager. Denne skulle nok ha vært postet i "lover og regler". Moderatorer?
Link to comment
Share on other sites

Ja, helt innenfor, men jeg foretrekker i å oppbevare min ammunisjon i tynnveggede stålskap der veggene vil gi etter ved en eventuell brann. Om det er noen (stor) fare for eksplosjon i et sikringsskap vil jeg ikke mene for mye om.

Edited by Sølvrev
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Er nokk noe i El-forskriftene om hvem som skal ha tilgang til sikringsskap, om dette er forenelig med hvem som kan ha tilgang til et ammoskap vet jeg ikke men det bør vel sjekkes. Det er muligens også noe i El-forskriftene om hva som kan være i et sikringsskap. Vet en ikke får oppbevare brennbare stoffer i et tavle romm så muligens noe å ta hensyn til her også.

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (4 minutter siden):

Ja, helt innenfor, men jeg foretrekker i å oppbevare minbammunisjon i tynnveggede stålskap der veggene vil gi etter ved en eventuell brann. Om det er noen (stor) fare for eksplosjon i et sikringsskap vil jeg ikke mene for mye om.

Ammunisjon eksploderer ikke i brann. Eller, patronene eksploderer en og en - der er "popcorn", og helt uproblematisk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...