Jump to content

Tips til turkniv


xavi0n

Recommended Posts

Som tittelen sier er jeg på leting etter en ny alltround turkniv, bruksområde er lett sløying av fisk, div småspikking man trenger kniv til i leir og partering av småvilt. 
Har fra før en 8 toms strømseng med på lengre turer men blir litt stor til en del oppgaver. 
Sett på norgeskniven til brusletto, noen andre anbefalinger? 

Link to comment
Share on other sites

Kor mykje har du tenkt å legge i den? Og korleis er slipeferdigheitane dine? Eg spør då ein del av dei "nye" rustfrie ståla krever meir en eit vanleg bryne. 

 

Kva fisk er det du skal sløye, forresten? Er det bekkaure eller 15 kilos torsk? 

 

Du beskriv jo eigentleg det som på fint heiter ein "bird and trout" kniv. Finns mange varianter av slikt.

 

https://www.knivesshipfree.com/benchmade-knives-15700-flyway-bird-trout-fixed-blade-orange-g-10-cpm-154/

 

https://agrussell.com/knife/A-G-Russell-Bird-Trout--AGBT-C22-D2

 

https://www.knifecenter.com/item/SPFB46GP/spyderco-phil-wilson-bow-river-fixed-blade-knife-trailing-point-black-gray-g10-handles-leather-sheath

Edited by stigamundsen
Link to comment
Share on other sites

Er det foldekniv du er på utkikk etter? 

 

Ellers må eg som litt sjølverklert "knivsnobb" rynke litt på nasen av produsentar som ikkje skriv kva stål dei bruker i knivane sine. 

 

Tok eit søk på Lamnia etter lommeknivar i 14C28N, eit "billig" rustfritt stål. Har knivar i dette stålet som held bra på eggen, samt at dei ikkje er så vanskelige å kvesse. 

 

Ville nok valgt frå toppen av denne lista framfor ein Gerber-kniv.. 

 

https://www.lamnia.com/no/sc/7/kniver/foldekniver?bmaterial=458&price_min=31&price_max=136&psaldo=1

Edited by stigamundsen
Link to comment
Share on other sites

Eg synes kvaliteten på Helle sine kniver stort sett har vore god. For eit par år siden kjøpte eg ein Helle Harding og på den hadde eg ein god del etterarbeid  før den blei tipp topp og  sånn skal det jo ikkje vere.  Nylig handla eg meg ein Helle Temagami og den var dønn strøken, synes eg fekk mykje god kniv for 1649 kr. 

Helle sitt knivstål er kanskje ikkje siste skrik men dei bruker godt kjende stål av god kvalitet. 

Min første Hellekniv kjøpte eg i 1976 og siden har det blitt ein og annan når det har dukka opp noke som har tiltalt meg.

Link to comment
Share on other sites

On 10/2/2023 at 9:52 PM, brisen said:

Nylig handla eg meg ein Helle Temagami og den var dønn strøken, synes eg fekk mykje god kniv for 1649 kr


Enig, Temagami er fin fin.  Brukås sport har den til 1150,- i 14C28N  akkurat nå ser jeg! : https://www.brukas.no/helle-temagami-2  Det er jo et røverkjøp!

Å kjøpe utenlands med dagens kursnivå, der frakt, moms og fortollingsgebyr uansett må legges til, kan fort blir dyrt.

Edited by mdm
Link to comment
Share on other sites

bobby skrev (24 minutter siden):

Kniv av nordisk design er godt utprøvd og egnet om man vil ha kniv med kort blad og som er god å karve/spikke med - mye mere egnet enn mange av de utenlandske "pynteknivene".

Enig. Om alt du skal gjere er å spikke rivetindar eller tilsvarande er den "nordiske knivmodellen" ypperleg. Til alt anna ville eg valgt ein kniv med ein høgare slipefas, gjerne slipefas heilt opp til ryggen på bladet. Gjerne og hulslipt. No nevner trådstartaren at han vil ha ein liten kniv til sløying, småspikking og partering/flåing av småvilt. Då meiner eg, basert på mi erfaring, at det fins mange andre knivmodellar som er mykje betre til dette formålet en den typiske norske tollekniven. Og du kan og få dei til godt under 1000-lappen, sjølv med toll og frakt. Ikkje treng dei vere "pynteknivar" heller. 

 

Edited by stigamundsen
Trykkleif
Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen kniver fra Buck og er glad i disse, spesielt i min gamle cross-lock og 103skinner, uhyggelig vasse  🙂, bra til sitt tiltenkte bruk, men til små hverdagslige ting i skogen ss bålbrenning og lignende er den nordiske tollekniv-design overlegen og klarer med glans også de andre tingene du nevner. Jeg kjøpte i sin tid en Schrade PH2 da disse var i "skuddet" - fint laget og ypperlig kvalitet, holder seg ganske vass (dog ikke som Buck) og er bl.an fin å skale appelsin med, men som venn i skogen...nei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det der må no vere ein litt eldre model? Synd med ein del av desse gamle klassiske selskapene som ikkje heilt har klart å følge med/fornye seg. Hugsa godt knivar frå Schrade, Puma, Herbertz, Camillus osb. frå min pure ungdom. Mykje gode knivar der før denne "tacticool" bølga sveipa over kniv-verdenen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dette med knivpreferanser er et artig tema. 

Jeg har alltid vært opptatt av kniver, og har brukt mange forskjellige design, prisklasser og fabrikat fra inn- og utland. Både fabrikkproduserte, egenproduserte og kniver laget av andre knivmakere. 

 

Min favoritt som generell turkniv er..... denne:

 

Screenshot_20231005-2120182.png.08c49c97d4de44bcb4f2e26643afbdc6.png

 

Det er jo nesten flaut. Men jeg liker denne Morakniven veldig godt!

 

Den har god ergonomi, og godt grep selv om du er kald eller blodig på hendene. Den er lett. Kniven kan trekkes ut eller plasseres i slira med en hånd, og faller aldri ut utilsiktet. Bladet er passe langt, og har en anvendelig form. Det må slipes iblant, men er lett å sette opp med vanlig kjeramisk bryne. Den er sjelden i veien for hoftebeltet. 

Og så er den ikke så dyr, et par hundrelapper tror jeg? Det er liksom ingen krise om den får noen skrammer, eller den blir borte. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...