Jump to content

Krutt til 155gr L scenar i 308 winchester


Langlo

Recommended Posts

Hei, Kammerater. Jeg har kommet over noe av disse kulene og lurer på hvilket krutt dere ville bruke om dere jager presisjon? Og det er vel presisjon man jager med  denne kule kula...

 

Jeg pleier å få sving på lading, men om det er et krutt som stort sett er "vinneren" med denne kula, tar jeg gjerne imot hint😉, då sparer jeg tid og kuler. Jeg har et bredt assortement av relevante krutt-typer på hylla. Øverst på lista mi står n550, 150, 140 Norma 203B...etc

 

Anyone?

 

Presis hilsen fra Langlo

Edited by Langlo
Link to comment
Share on other sites

Kjører N540 med 167 Scenar, får 830 i mitt 51 cm løp.

Har noe N150 liggende også, men fikk så god presisjon med den ladninga med N540, at jeg bare kjører det.

Ingen tunge boltløft eller slappe tennhettelommer, på litt over 100 skudd med den ladninga har jeg hatt null trykktegn hittil.

Men, den er i følge GRT rett over rødstreken, så vil ikke anbefale å starte rett på en slik ladning.

Bruker Norma hylser og Fiocchi hetter.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

N150 og hastighet rundt 845 m/s har vist seg å fungere for flere kuler i den vektklassen. Siden du velger den kula regner jeg med at presisjon er av interesse, og da har denne ladninga levert godt ut til 700m

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...