Akto Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Har som hylsesnok funnet en god del hylser med samme merkene, noen som vet hva som lager sånne merker? .308w, Lapua. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Merkene er vel laget av kuleisetteren på fabrikken for og låse fast kula. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Krympemerker. Brukes ofte på ammo beregnet for automatvåpen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akto Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 Ah, takk for svar! Visste ikke at Lapua hadde slikt for det sivile markedet. Det er jo forresten ikke sikkert at det er sivil ammo heller. Bør jeg ha betenkeligheter med å bruke disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Nei. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Akto skrev (40 minutter siden): Ah, takk for svar! Visste ikke at Lapua hadde slikt for det sivile markedet. Det er jo forresten ikke sikkert at det er sivil ammo heller. Bør jeg ha betenkeligheter med å bruke disse? Lapua har ammunisjon som feks både politiet og forsvaret har brukt siste 20+ år.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Kan ikkje Lee si Factory Crimp-die óg lage slike merker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 factory crimp lager ca samme merker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigamundsen Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Humbo skrev (2 timer siden): Kan ikkje Lee si Factory Crimp-die óg lage slike merker? Lee Factory Crimp har fire "kjeftar". Så du ville berre fått fire merker. Og det er ofte veldig lite åpning mellom kjeftane. Ser ikkje glipa mellom desse utan ei form for forstørrelse. I alle fall etter mi erfaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted September 23, 2023 Share Posted September 23, 2023 On 9/20/2023 at 6:03 PM, stigfender said: Lee Factory Crimp har fire "kjeftar". Så du ville berre fått fire merker. Og det er ofte veldig lite åpning mellom kjeftane. Ser ikkje glipa mellom desse utan ei form for forstørrelse. I alle fall etter mi erfaring. Dette har du nok rett i, etter det eg kan sjå på mine diar så stemmer det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts