Jump to content

Blyfritt med kort pipe 9,3x62


Ståle R

Recommended Posts

Har ladet opp 250grs naturalis med 57grs n150 krutt bak. pipa er 43 cm, orginal sauer 202 . Noen som har erfaring med kort pipe og naturalis? Burde jeg gå for bly istedet?Nei, jeg har ikke kronograf😄 Denne børsa skal brukes sammen med bandhund,så blir nok ikke så lange hold🙂 B

Link to comment
Share on other sites

Ikke erfaring med 250gr Naturalis, men TTSX 250gr i kort 9,3x62 pipe. Min er 42cm. Ligger rundt 760-800m/s i pipa mi, avhengig av temperatur. (Jeg har kronografert) Alt jeg har skutt med den har kun tatt en runde rundt seg selv og dødd pent på, eller i nærheten av skuddplassen. Kan ikke fatte at Naturalis skal være noe dårligere. Til ditt bruk på korte hold, som hundefører, er dette, i mi bok, den perfekte kombinasjon.

0-100 meter? ikke tenk. Bare skyt. Dyret dør. Pene slakt blir det også.

Edited by hewi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg ladet 250 grs Barnes-X med 62 grs N-150. Det ga 769 m/s i 60 cm Heym-pipe. Med mindre krutt vil du få ca 650 (?)  m/s i 53 cm-pipa.

 

Jeg er, i likhet med de øvrige som har svart, temmelig sikker på at ammoen din gjør jobben. Mine BX-kuler gikk tvers gjennom alt, uansett treffpunkt og skuddvinkel. Den eneste kula jeg fant igjen, var resultatet av et litt spesielt fangskudd:

 

https://www.kammeret.no/topic/79326-blyfritt-i-93x62-erfaringer/#comment-1201144

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...