Jump to content

Blaser R8, får ikke lukket sluttstykket…?


Skaubjønn

Recommended Posts

Heisann. Jeg har byttet til meg en R8 ultimate adjust. Denne med karbonløp i 308.  Skutt 10 skudd sier selger. 
Jeg har en ultimate fra før, og testet mitt gamle sluttstykke i den nye. Men får ikke lukket bolten helt 😳.

bildene er med mitt gamle 30-06 løp (går helt i lås) og det nye 308 løpet (ikke i lås). Begge løp i den nye kassa. Blaser er jo et Lego-system, hvor alle komponenter skal gå om hverandre. Noen som har et tips?

IMG_5513.jpeg

IMG_5514.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Sikkert meningsløst å nevne, hadde noe tøys engang, var muligens R93’n. Husker ikke helt men gjorde rent kriker og kroker. Er vel en «pinne» som støter imot løpet fra sluttstykke bla som har en funksjon, tror det var her jeg hadde tull. En annen gang var det feil bolthode🙈

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vsmeen skrev (1 minutt siden):

Sikkert meningsløst å nevne, hadde noe tøys engang, var muligens R93’n. Husker ikke helt men gjorde rent kriker og kroker. Er vel en «pinne» som støter imot løpet fra sluttstykke bla som har en funksjon, tror det var her jeg hadde tull. En annen gang var det feil bolthode🙈

Hehe sånt skjer! Men her er det rent og fint. Pinnen går i, og det er samme sluttstykkehode til 30-06 og .308 😊

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakket med J&F, som har solgt begge børsene. Det sa de at Blaser ikke har gode nok toleranser, så sånt skjer av og til. Ikke farlig, de har ikke hatt noen problemer med det. 
Denne pipa er for bred til min andre R8, så det spiller ingen rolle for meg at det sluttstykkehodet ikke går i. Kan ikke bruke denne pipa likevel. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...