Jump to content

Utleie av slakte- og kjølerom


SEF23

Recommended Posts

Jeg har bygd slakte- og kjølerom på en eiendom med en del utleie av jakt. Rommene er bygget først og fremst for å gi jegerne som leier jakt et bedre tilbud. Men i fjor høst opplevde jeg at flere andre tok kontakt med forespørsel om å få leie kjøleplass.

 

Spørsmålet mitt er hva som er vettug pris for slik utleie? Jeg har investert en del kroner i rommene og ser jo at dette kan være en fornuftig måte å delfinansiere de på. Jeg ser for meg å tilby enten bare kjøleplass, eller tilgang til slakterommet for hele prosessen fra flåing til nedskjæring. Er det noen som har erfaring med noe lignende og kan si noe om hva prisnivået ligger på?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på hva som er vanlig å ta. Vi har innimellom ønsket oss tilgang til kjøl når det er veldig varmt eller iskaldt. Da er det litt mer stress med uisolert garasje.

 

Hva med kr 500 for bruk av slakte-fasiliteter, og kr 75 pr døgn pr dyr på kjøl? Om de slakter og henger ett dyr i 10 døgn så blir det kr 1250. 

 

Vel så viktig er det vel at du slipper til folk som er til så stole på. Er de selvgående, evner å rydde opp etter seg og behandler utstyr med respekt, så kan jo prisen reduseres litt neste gang. Er brukerne av motsatt karakter så synes jeg ikke 1250 er for mye, heller omvendt.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...