Jump to content

"Trimme" materampen på Rem 700


Recommended Posts

Hvor mye er trygt å fjerne av materampene på en Rem 700? Jeg har en 700 med kort kasse. Har ordnet et magasin med mulighet for lange 75mm patroner. Men noe over 71 passer ikke da kulene setter seg fast under materampen. Kan en trygt fjerne disse 4mm og gjøre en liten justering ellers(lage den lavere om dere forstår)? Eller risikerer du å gjøre kassen svak da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen rem700 ekspert, men jeg ville ikke gjort det siden det er nedre låsflate/klakk i låsekassa du fjerner gods og styrke fra. Må du ha lengre patron ville jeg heller sett på muligheten for å flytte magasinet bakover. Igjen så vet jeg ikke om det er mulig siden jeg egentlig ikke styrer noe med rem 700. 
Men hvis du absolutt må så kan du se på hva som blir gjort her. Han vet nok hva han driver med; 

https://www.longriflesinc.com/products/copy-of-gunsmithing-services-aiaw-magazine-well-modification-to-rem-m700-receiver

 

https://www.longriflesinc.com/products/gunsmithing-services-aiaw-magazine-well-modification-to-rem-m700-receiver


 

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Har ingen planer om å gjøre det selv, og vet 1000 vis av 700er i verden er modifisert. Men her så jeg jo at det er andre løsninger en kun å lage det kuletupp sporet jeg ser mange gjør er mulig å gjøre. Da får jeg snakke litt med børsemakeren til uka.

 

Link to comment
Share on other sites

Siden ingen av oss vet hva vi snakker om; hvis du har plass i lengden og det butter i rampa, er det ikke bedre om du modifiserer vangene i magasinet så patronen kommer brattere ut? Det er garantert billigere å fikse om du gjør feil. 

Link to comment
Share on other sites

De magasinboksene og underbeslagene jeg har sett for Rem700sa 75mm+ magasiner har vært forlenget bakover.

Det som ble gjort var at skruefeste til den framre skruen på ADL (!!) avtrekkerbøyle ble frest bort. (Dette skruehullet blir ikke brukt på BDL-utgaver med std underbeslag). Med denne løsningen kan man få 78mm magasinlengde i en 700SA.

 

Hvis man bruker AICS magasiner uten "binder plate" får man ca 75mm magasinlengde. Her er det i enkelte tilfelle nødvendig å ta av en mm eller to på materampa for at kulespissen ikke skal butte under.

Jeg har det slik på en Steyr SSG69 og bruker derfor magasiner med binderplate for max 72mm patroner og unngår matetrøbbel eller behov for filing i kassa.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (8 minutter siden):

Hvis man bruker AICS magasiner uten "binder plate" får man ca 75mm magasinlengde. Her er det i enkelte tilfelle nødvendig å ta av en mm eller to på materampa for at kulespissen ikke skal butte under.

 

Bingo! Her har vi en som snakker om det jeg har, og ikke hva som er mulig og bedre osv.

Link to comment
Share on other sites

Vær obs på at hvis du gjør det slik som Torf sier, på en Remington 700, så kan du ikke kaste ut en ladd patron, om du bestemmer deg for å ikke skyte (hvis du lader 78mm lange patroner). Du må ta ut sluttstykket bakover.
Jeg husker ikke nøyaktig hvor lange mine patroner var til enhver tid, men du kommer iallefall til et punkt hvor de ikke kan kastes ut

 

K

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Rugerdud said:

Tanken er å ligge på 74,5-74,7mm

Det er vel bare å prøve først som sist? Da vet du nå i hvert fall om det blir problemer med utkast. Hvis det bare står om litt for lang COL, så kan sikker børsemakeren juster litt på boltstopp og/evt. lengde på utkastporten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...