Jump to content

308 til 260rem


PakningPå

Recommended Posts

Du er nå ikke 1000% stødig en den steinaldertråden du heller @Jegermeistern ;) 

 

Nå er jeg realfagsmann mer enn de fleste, men det fins andre fag, og disipliner som er nødvendige i samfunnet. Jeg blir alltid like overrasket når jeg skal forklare noe ved hjelp av vektorer, senest til en seiler, som er en meget dyktig kar, innen sitt fagfelt, handel og logistikk. Det samme skjedde da jeg prøvde meg på vind-teori til ungdomsskytterene.

Men folk er ikke dumme selv om de ikke har full kjennskap til vektorregning og trigonometri, og det er ikke nødvendig at alle kan det heller. Det som er viktig er at man vet at det fins en masse ting man ikke vet.

- og - man blir ikke automatisk en del av den intellektuelle elite selv om man vet definisjonene til de trigonometriske funksjonene ;)

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

For å dra tråden litt tilbake til orginalen, vært på skytebanen nå og kronografert på nytt. Visste seg at eg mest sannsynlig gjorde feil første gangen eg kronograferte. Hadde ca 850ms på 35.2gr. Denne gangen, og forgje målte eg ca 775ms. Forventet egentlig litt mer hastighet, men men. Presisjonen kan en vertfall ikke klage på.

 

Håper løpet går litt raskere etterhvert. Eller så må eg bytte krutt. Har lothar walther løp nå, neste blir nok IBI.  

IMG_6212.png

IMG_6211.png

IMG_6210.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...