Jump to content

Voere cal 22-Rep av sluttstykke for en handy mannn med dreiebenk??


helge r willassen

Recommended Posts

Har en Voere cal 22 som er litt defekt-Sluttstykket er ikke virksomt da kyssbolten med styrehjulet som sitter nesten midt på slutts tukket og styrer dette i sleiden er selve hjulet avbrekt av en eller annen grunn-Dette ble kjøpt fra en våpenforhandler og ikke registrert før det kom til meg i posten?Tro om det finnes orginal deler til denne riflen noen plass i landet?Dette er til en model 2107 som med stor sannsynlighet ble solgt i hundrevis på syttitallet??Takk for gode råd!!

Voere 2107 deler.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset-Men våpensmeden jeg har hatt kontakt med har snakket med fabrikken uten å kommer frem til noe resultat-Ikke lenger i produksjon og deler er ikke å oppdrive-Denne som var avbildet er ikke orginal-Har fått tilbud fra våpensmed om å lage ny-Da kan jeg heller finne en komplett brukt Voere 2107 det blir fort dyrt med våpentillatelse og frakt++++!!Har to like rifler uten fungerende sluttstykker???

Link to comment
Share on other sites

Slik ser min ut. Det burde la seg gjøre å fikse denne for en børsemaker eller en "handyman" med dreiebenk?

Denne rifla ble kjøpt ny i 1971. Jeg kan tilføye at denne er intakt, synlig forskjell på bildene til TS.

3 Voere.JPG

2 Voere.JPG

1 Voere .JPG

Edited by Vaquero
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Hei. Jeg har dreiebenk, men sørgelig liten kunnskap om den. Ville vanligvis ikke tilbudt meg å gjøre noe for andre, men er det snakk om å lage en skrue kan jeg gjerne prøve. Uten garanti eller tidsfrist. Til gjengjeld koster det ikke noe. Jeg trenger isåfall resten av skruen om du klarer å få den ut. Skulle du mot formodning ha skruehodet trenger jeg det også. Har du mål og gjengestigning på skruen holder det. Send PM om det skulle være av interesse🙂

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Begynner å få noen av det slaget-Krag Jørgensen mod 1912-Strøken-Mauser m98 1942-7,92-Mauser m67-7.62-308 ukjent årstall-Husqvarna mod 52-Hanehagle 12/65 1937 mod en del handvåpen fra 70 tallet og oppover S&W mod 19-3-AMT Hardballer 45acp 70 tallet og et par Ancutz 22 en singel skudd og en mod 525 halvauto og to Voere mod 2107/08 der jeg mangler et sluttstykke og et magasin-Og en del andre våpen som jeg ikke har bry til å ramse opp her :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...