Jump to content

Filing av reimfeste på syntstokk


Einer

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har kjøpt en tofot, men reimfestet er for tjukt for festet til tofoten, så jeg har tenkt å file det litt. Det er heldigvis to fester på forskjeftet til en CZ 457, så det gjør ikke noe å endre det ene. Hva bør jeg bruke?

Link to comment
Share on other sites

Først. Er du helt sikker på at reimfestet er for tykt? Tofoter kan være litt harde å få på uansett, sørg for at strammeskruen på tofoten er helt slakk, hold den i åpen posisjon og lur den på reimfestet.

 

Av og til er det litt tight, men har aldri hørt at det skal være nødvendig å begynne å file på noe. 

 

Jeg har festet harris tofot på CZ455 og CZ527 samt Mauser, Steyr, Weatherby, Remington m.m 

 

Har aldri måttet file noe.

Link to comment
Share on other sites

BaconErGodtNamNamNAm skrev (2 timer siden):

Først. Er du helt sikker på at reimfestet er for tykt? Tofoter kan være litt harde å få på uansett, sørg for at strammeskruen på tofoten er helt slakk, hold den i åpen posisjon og lur den på reimfestet.

 

Av og til er det litt tight, men har aldri hørt at det skal være nødvendig å begynne å file på noe. 

 

Jeg har festet harris tofot på CZ455 og CZ527 samt Mauser, Steyr, Weatherby, Remington m.m 

 

Har aldri måttet file noe.

Metallringen med gjenger som skal over reimfestet er for smal. Alterntivet til filing er å skru inn et nytt reimfeste i stokken. Men jeg tenker det er bedre å file litt, da CZ457 har to reimfester på forskjeftet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...