Jump to content

Slutt på brenneke og slug?


Sakoen75

Recommended Posts

Ja tenker totalforbudet kommer for all ammo snart.

Ser det er kommet en miljø brenneke, Rottweil brenneke "Exact"  i tinn 12/70 så håper den kommer i 20. Viser det seg at den går likt så blir jeg å gå over til de og kjøper meg et godt lager. Er ikke akkurat kassevis som blir brukt i året på jakt. En eller to for å sjekke treffpunktet og noen få til rådyrene. 

Tror 

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev (16 minutter siden):

 Prematurt å kjøpe inn et lager av alternativ ammo enda vel?

Kanskje like dumt som å skyte med homogene kobber kuler før eventuelt blyforbud i rifle ammo kommer, det ville sikkert ingen gjøre.

Kommer det en brenneke i tinn og kaliber 20 blir jeg å prøve den ut. Rådyr tipper jeg ikke tåler den uansett, er presisjonen som avgjør for meg. Skulle rådyr tåle en brenneke i tinn bruker jeg noe annet. Gris har jeg ikke jaktet etter med brenneke/slug så det blir noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Sakoen75 skrev (7 timer siden):

Kanskje like dumt som å skyte med homogene kobber kuler før eventuelt blyforbud i rifle ammo kommer, det ville sikkert ingen gjøre.

Mener du at blyforbud er årsaken til utviklingen av mono kuler?

 

jeg har testet Brenneke i flere drillinger. Går så det griner. Tinn er lettere, skal godt gjøres å få samme treffpunkt. Så lenge det er lov gidder jeg ikke å forsøke noe annet. Gjelder i rifledrillingen også. Blir det ulovlig med blyholdige riflekuler må jeg teste monokuler. Det er ofte krevende å få til samskyting, så må jeg ikke gidder jeg ikke. 
 

men for all del, test om du vil!

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev (1 time siden):

Mener du at blyforbud er årsaken til utviklingen av mono kuler?

Nei, mente at folk gikk over til kobber selv om det enda er lov til å bruke bly holdig ammo. Tviler på de går 100% likt men jeg tror jeg testet "alle" typene jeg fant av europeiske og amerikanske og de gikk forholdsvis likt på det korte holdet 35m i en Blaser D99.

Men ja kan jo være de går ut i skogen og ikke på blinken, da har jeg prøvd og blitt en erfaring rikere

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...