Jump to content

Howa 1500 samler ikke


Olsenm

Recommended Posts

Hei, har akkurat kjøpt meg en ny Howa 1500 i 6.5x55, gleden ble veldig kortvarig når jeg kom på banen. Jeg får den absolutt ikke til å samle, og tre knepp utgjør ikke 21mm men nærmere 21 cm. Når jeg setter den i benk og sikter igjennom løpet, så igjennom kikkerten, så viser det ikke samme sted, noe jeg syns er rart, skiller ca 40cm til høyre og 30cm opp. Jeg har gått over momentet i låskassa, har også prøvd å dra låskassa bakover mot stokken for å sørge for at rekyl klakken ligger mot stokken der den skal. Har sjekka at kikkerten og montasjene sitter fast, har da kryss stramma ringene fingerstramt med skrutrekker. Jeg har også skutt med anlegget så langt bak at det myke forskjeftet ikke har ligget i kontakt med løpet. 
 

jeg begynner å mistenke at det er kikkerten det er noe galt med. Leste også en annen tråd på kammeret om et lignende problem, det skyltes at låsekassa ikke var rett, så montasjene sto ikke på linje. Noen som kan forklare hvordan det skal sjekkes? Tar kontakt med forhandleren når de åpner imorgen.

Link to comment
Share on other sites

spindrift skrev (34 minutter siden):

Ettersom du får såpass voldsomme utslag på treffpunkt ved små justeringer av kikkerten, virker det rimelig å tenke at det er et kikkertproblem. Evt at kikkertbasene er løse, det er jo gjerne litt vanskelig å sjekke disse skruene mens kikkerten er montert.

Har sjekket de, er 2 delt picatinny, så relativt fort gjort å sjekke. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...