Jump to content

Frese sleide for rødpunkt.


Vassbekken

Recommended Posts

Ser at mange nye pistoler leveres med sleider frest slik at rødpunktsikter kan monteres med eller uten adapter direkte på sleiden, lettvint pent og lavt, ser også at enkelte børsemakere freser eksisterende sleider til å akseptere montasje av eksempelvis docter sight direkte på, eller rettere sagt nedi sleiden. Er det noen her i kongeriket som utfører slike inngrep? Jeg har et våpen som så gjerne skulle hatt montert et docter / noblex sight så lavt at montasjen må freses ned i toppen. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Hva slags våpen er det? Jeg ville prøvd med en annen montasje først ettersom at i Norge er dette et såpass seriøst inngrep og kronglete og få tak i ny sleide om noe går galt, og Docter/Noblex sikter har ikke det beste ryktet montert på pistol.

Jeg vet Våpenverkstedet til 2Alfa har gjort det, men tror ikke de tar på seg noe arbeid nå lenger. Lars Slang hos Landrø tror jeg har gjort noe slikt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Tanken var faktisk ikke å gjøre det på en pistol, men jeg vet det har blitt gjort på pistoler, derfor spurte jeg som jeg gjorde. Jeg vurderer å få frest festet ned i låskassen på en marlin 1894. Burde gi sånn ca samme høyde på siktelinjen som åpne sikter, hvilke jeg ikke ser så godt lengre. Skal ta kontakt med de jeg har fått tips om, så får vi se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...