Jump to content

Første jaktrifle - Howa Houge 6.5?


Mazeking

Recommended Posts

https://www.jaktdepotet.no/howa-hogue-65x55-mleupold-3-9x40-kikkert-sonic-45-pakke

 

Som så mange andre så sliter jeg fælt med å finne ut hva jeg skal kjøpe. Har glodd en del på finn og synes mye er dyrt. Lurer derfor på hva folk tenker om denne pakka med Howa Houge og Leupold kikkert. Bør vel være en ganske grei pakke til 12 lapper?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tenker "grei" er en bra karakteristikk. Om du ikke skal bedrive skumringsjakt eller glane i kikkerten i skarpt motlys funker nok denne Leopolden bra. Sonic-demperen er i en lavere prisklasse enn Hausken og A-tec, så kanskje ikke helt relevant å sammenligne levetid/holdbarhet? Men den funker sikkert også greit, i hvert fall en stund. Du kan jo oppgradere optikk og demper senere ved behov.

 

Egen tråd om denne demperen (som du sikkert har lest;)) :

Edit: Og flere tråder 

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Rifla er solid, sorgløst pålitelig og antagelig meget presis. Jeg har to Howa 1500 selv, og er meget fornøyd. 

 

Demperen er helt OK. Det finnes dempere som er lettere, og som demper mer- men den virker som den skal, og er billig. Jeg har hatt tre slike dempere, den ene tok kvelden etter noen tusen skudd. Men det tror jeg en suboptimal gjengejobb kan være ansvarlig for.

 

Siktet er enkelt, lett og solid. Jeg har to slike, de fungerer fint til sitt bruk. Det området hvor «kvalitetsfølelsen» er lavest, er mekanikken. Klikkene er litt lite distinkte. Dette er ikke en kikkert man skrur så mye på i felten, man skyter den inn og ferdig med det.

 

Alt i alt en meget fornuftig pakke, hvor det ligger til rette for en funksjonssikker løsning med minst mulig kluss.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...