Jump to content

Våpensøknad med trafikksak på rullebladet.


Ørnulf

Recommended Posts

For en stund siden ble jeg distrahert og uoppmerksom da jeg skulle kjøre ut på en vei og kolliderte med en annen bil. Jeg brøt vikeplikten og begge bilene ble vrak, men ingen personskader. Men siden politiet kom til stedet ble mitt førerkort beslaglagt, og jeg vil nok være uten førerkort i noen måneder (saken er ikke avgjort enda). Men jeg har ganske lenge gått med planer om å ta jegerprøven, men det er jo ikke noe vits i hvis denne saken da vil gjøre at jeg ikke får innvilget en våpensøknad til et jaktvåpen. Så hvordan er praksisen her? Vil dette være en hindring for en eventuell våpensøknad?

 

Og jeg har absolutt ingen ting annet på rullebladet enn dette trafikk lovbruddet.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ørnulf said:

Men jeg har ganske lenge gått med planer om å ta jegerprøven, men det er jo ikke noe vits i hvis denne saken da vil gjøre at jeg ikke får innvilget en våpensøknad til et jaktvåpen.

For all del ta jegerkurs, det varer jo ut livet. Så selv om du skulle fått nei på våpensøknad nå vil ikke det si at du ikke kan prøve igjen om noen år.

 

Men som andre her sier så tror jeg ikke det vil ha noe å si for søknaden din uansett.

Link to comment
Share on other sites

m00se skrev (2 timer siden):

For all del ta jegerkurs, det varer jo ut livet.

 

Oj det visste jeg ikke. Trodde man måtte ha noe "praksis" innen rimlig tid fra kurset jeg for at ikke kunnskapen skal gå i glemmeboka.

 

Men da er det bare å melde seg på et sted man kommer til med kollektivtransport da.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har vært i noe samme situasjon som deg.

Hadde dog våpen fra før men kolliderte selv etter uaktsomhet/uoppmerksomhet, medførte personskade på motpart. Mistet ikke førerkort på stedet, men jurist i ettertid vurderte saken til bot og førerkortbeslag i 3 mnd.

Jeg har søkt og kjøpt våpen etter dette uten problem så tror ikke du trenger å bekymre deg for avslag pga din hendelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...