Jump to content

Schultz larsen m97 DL 6,5x55 kappet til 50cm ønsker en lett demper som bygger minst mulig fremover


Madswild

Recommended Posts

Jeg kjøpte den nye one norseman i vår og satte den på min 6,5 med 51 cm pipe. Den demper nok ikke like godt som de beste, men reduserer rekyl kraftig. Dessuten er den liten 4,1 cm diameter og 12 cm lang. Frontmontert så bygger vel ca ti cm framover tenker jeg. Jeg er meget fornøyd med min. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en MD45 (Hausken). To faktisk. En på ei lignende jaktrifle, 6.5x55, 55cm pipe, og en på ei 6PPC. Det er en veldig lett og liten demper, så lett at en får litt sånn "holder denne?"-følelse. Men foreløpig holder den - tror imidlertid ikke jeg anbefaler den til omfattende banebruk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ville helt klart sett på Freyr & Devik Ultimate Silence 3D. Veier 131g, bygger 122mm foran munningen og demper en 308Win 29-31 Db.

 Evt 231 som veier 231g, også bygger 122mm, demper 32-39 Db og tåler til og med 300 winmag.
Svemko har også noe som bør vurderes. 

Demping har kommet litt videre mtp vekt og størrelse de siste par åra ja. 

Edited by Riflemann
Link to comment
Share on other sites

Gode dempere alle. Eneste problemet jeg har hatt med hausken er demontering etter noe bruk. Baflene sitter så tett i aliminiumsrøret at det kiler seg fast i karbonen/kruttslammet. Svemko/freyr & devik ser ut til å ha en annen patent på dette som muliggjør enklere demontering

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...